Friso ligt nu dus in een coma, en het is onduidelijk of hij ooit ontwaakt, maar is er nog wel leven in zijn lichaam?

Wordt zijn lichaam nog wel ouder, of is dat nu ook gestopt door zijn coma?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Zijn lichaam word gewoon ouder hoor. Hij word kunstmatig in leven gehouden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het zou niet gezond zijn als iemand in een coma niet meer ouder wordt. Dan zullen ze hem theoretisch gezien voor eeuwig in leven kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou niet gezond zijn als iemand in een coma niet meer ouder wordt. Dan zullen ze hem theoretisch gezien voor eeuwig in leven kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus ook baardgroei en haargroei vindt plaats?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, theoretisch gezien wel ja, maar in de praktijk zullen waarschijnlijk na verloop van tijd zijn organen ermee gaan stoppen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We weten niet of hij kunstmatig in leven wordt gehouden. Er is niet verteld of hij zelfstandig ademt. Het feit dat de familie uitkijkt naar een geschikte revalidatieinstelling, suggereert eerder dat hij geen beademing nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aarsvarken: ja, dat gaat gewoon door, een man in coma moet je scheren als er geen baard/snor gewenst is.
Ze hebben niet gezegd dat hij hersendood is, dus kun je stellen dat hij dat niet is. Er is dus leven in zijn lichaam want er is hersenactiviteit waargenomen.
Op de mri scan hebben ze gezien dat er veel hersenschade is. Welke delen minder zijn beschadigd is niet vertelt, dus misschien kan hij wel zelfstandig ademen, misschien niet.
Het is aan de familie om te bepalen hoe lang revalidatie / behandeling door te laten gaan.
Revalidatie kun je pas doen als iemand bij bewustzijn is, dat is Friso niet. Het zal dus nu gaan om verzorging.
Zijn lichaam wordt wel ouder, maar verslechterd omdat het praktisch niet meer gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk is hij hersendood dus dat betekend dat hij niks meer kan en dus dood gaat, als dat niet zo is dan leeft hij verder met beperkingen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niets over hersendood gezegd, en omdat er steeds gezegd dat ie misschien ooit bijkomt, kun je concluderen dat ie niet hersendood is.
Ja er is zeker nog leven in zijn lichaam, dus dat verouderingsproces gaat dus gewoon door. Dit stopt pas als iemand dood is. Op onderstaande link kun je informatie vinden over coma.