Weet iemand hoelang een oorontsteking kan duren?

Ik heb oorontsteking aan beide oren en ik hoor heel weinig.. Heb het nu al een week en vraag me af hoelang het nog gaat duren...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.9K

Antwoorden (4)

Nou.. Zolang je er niets aan doet kan dat echt wel weken tot maanden duren... Ik heb het zelf erg lang gehad, dan had ik van die zure oordruppels bij de huisarts gehaald, vergat ik ze in te doen, en dan kwam het weer terug.
Als ik jou was zou ik dus snel naar de dokter gaan, en trouw elke dag je druppeltjes druppelen, dan komt het binnen tien dagen ongeveer weer goed :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het meest extreme geval is er natuurlijk zoiets als een chronische ontsteking, die dus in feite nooit overgaat. Maar daar hoef jij je in principe geen zorgen over te maken.

Zoals aangegeven werkt het vaak als jij de troep in je oren oplost met voorgeschreven druppels.
En als het echt erg wordt, dan ben je er met een antibiotica kuurtje binnen een paar dagen vanaf.

Maar wat ik niet begrijp: je hebt lichamelijke klachten waar je echt en langdurig last van hebt, waarom ga je dan niet naar je huisarts?

Toegevoegd na 37 seconden:
Je kan zelfs gewoon bellen tijdens het telefonisch spreekuur, en dan krijg je een professioneel antwoord van iemand met een medische opleiding. Iets waar je op zo'n site als deze maar op moet hopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader is professor keel neus en oorheelkunde dus ik vroeg het hem even ;)
Hij zegt dat het meestal 2-4 weken duurt. Er zijn natuurlijk gevallen van ongeveer een week of 3 maanden ofzo maar dat is extreem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf, bij mij duurde dat eens 2 weken, bij mijn broer eens een week.