Wat zijn effectieve handige tips om pijnlijke gebeurtenissen uit het verleden een plaats te geven?

En daarmee bedoel ik geen therapieën of psychologische zorg, maar handige -kleinere- dingen die je in je dagelijks leven kunt toepassen.
Voorbeeld: opschrijven en dan het papier symbolisch verbranden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Oh, er zijn zoveel manieren: - iets boetseren en later in elkaar slaan - mandala's tekenen - de vrije natuur in en je emotie eruit schreeuwen - eft (kloppen op bepaalde punten icm positieve mantra) - ankeren (een NLP techniek die je makkelijk zelf toe kunt passen)

Tekenen en kapot scheuren. Schrijven / spullen begraven. Met een ballon de lucht in sturen. In de rivier gooien. Door het toilet spoelen. Op iets spugen, trappen, besmeuren, slaan en dan de kliko in. Voodoopop mishandelen Pijtjes gooien op iets. 'iets' kan zijn bv een tekening, een schrijvrn, klei, materialen.

Jezelf vertellen dat alles waar je niet dood aan gaat, je sterker maakt. Dat is natuurlijk onzin met een klein vernisje van waarheid, maar het klinkt goed, je snapt wat er mee bedoeld wordt en je kunt er een soort 'mantra' van maken die je kunt herhalen op momenten dat je het moeilijk hebt. Denk aan de wijze levenslessen die je geleerd hebt van de sh*t die je over je heen gekregen hebt.

Klinkt simpel maar is het verre van: aanvaarden dat wat is gebeurd ècht verleden tijd is.... Je kunt proberen om die gebeurtenissen te bekijken vanuit de helicopterview: los van jezelf, van een afstandje. Dus: je bekijkt het allemaal als een buitenstaander, bijvoorbeeld als een geïnteresseerde journalist. Op die manier geef je in feite aan je hersenen door, dat het opgeruimd kan worden. Je staat er los van en je bent in staat het gebeuren los te laten.

Leuke dingen doen! Dat helpt mij om dingen los te laten en een plekje te geven. Lekker wandelen, fietsen, genieten van familie/ goede vrienden. Probeer dingen te ondernemen die jou happy maken! Je kunt idd altijd blijven praten over wat er is gebeurd maar door te leven in het NU kan je nog genieten van je toekomst. Ik wens je succes en weet dat je niet alleen bent. Er zijn echt heel veel mensen die je graag willen helpen en die zelf ook worstelen met gebeurtenissen uit het verleden. What doesnt kill you makes you stronger!

Alles opschrijven en nog eens opschrijven en nog eens opschrijven. Door het te benoemen en steeds weer te benoemen raakt het als het ware opgeslagen in je hersenen en hebben die hersenen geen behoefte meer om jou er steeds mee lastig te vallen.

Als ik je een boek mag aanraden; Uw brein als medicijn. Ik weet zo even niet de schrijver. Fantastisch boek, ik heb er zelf veel aan gehad.

de mir-methode, kun je goed zelf doen, staat gratis op internet en kost ook nog eens weinig tijd

Bronnen:
www.mirmethode.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100