Waarom wordt er zoveel heisa gemaakt rond die mexicaanse griep?

Er wordt gezegd,dat het virus kan muteren naar een gevaarlijke vorm,maar dat kan toch bij ieder virus?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Muteren kan inderdaad ieder virus. De heisa eromheen komt naar mijn idee door het lobbyen van de farmaceutische industrie. Zij benaderen media en politici met cijfers van mogelijke aantallen zieken en/of doden, geven dan dé oplossing: hét vaccin.
Vooral de politiek wil graag laten zien hoe goed zij het met de burgers voorhebben, dus kópen dat vaccin.
En dan moet het wel gebruikt worden, dus vragen zij aandacht in de media.
En zo heb je heisa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat kan bij ieder virus. Als het muteert kunnen de kippen er ook ziek van worden.
Dat is de vrees van de deskundigen; dat ze niet kunnen voorspellen waarheen het zich muteert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het muteert werken de vaccinaties niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje azil, dat is een beter antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk, maar bij de meesten is er niet zoveel om te doen in de pers.
Eerst was er ophef in de media en toen voelde de regering zich gedwongen veel antibiotica in te kopen en dus wilde iedereen weer vragen stellen aan wetenschappers die het niet kunnen voorspellen enz, enz.
We kunnen best een nieuwe pest-epidemie krijgen als dat zo uitkomt, maar niemand kan het voorspellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er word nu eenmaal veel ophef gemaakt over de mexicaanse griep.Dat komt vooral omdat de media er zoveel aandacht aan besteed.Normaal hoor je er niet zoveel over.Maar het is nieuw en dus nieuws.
Geen idee, het is een stevig griepje dat wel, maar er sterven altijd al mensen ook aan gewone griepjes...
Het is allemaal overtrokken en mensen heel bang gemaakt...

En nu de mensen zo bang zijn, zitten ze daarmee... Eigen schuld media, nu heb je de angst die je gezaaid hebt, los het maar weer op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er wordt beweerd dat deze veel besmettelijker is dan andere griepen. het zou een samengestelde griep uit vier continenten zijn. ik vermoed dat er 'het grote' geld achter zit, er word verdiend aan deze griep. de farmaceutische industrie wordt er 'beter' van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De een zijn dood is de ander zijn brood. Oftewel: een perfect onderwerp voor de media. En door al dat ge-hype kan de politiek niet achterblijven: "Stel je voor dat we straks afgerekend worden? Nee, dan liever massaal inenten..."