Waar komt schaapjes tellen vandaan?

Schapen zijn cool! Dus waarom zou je er van in slaap vallen? En waarom springen ze over een hek? Ik wist niet dat schapen kunnen springen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat denk je van kangoeroes... weet je hoe cool...
ga de maar eens tellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik slaap nu al!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof maar dat schapen kunnen springen.En hoog ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij werkt het niet meer sinds ik een schaap uit een hek heb moeten bevrijden. Het beest had zich klem gelopen tussen twee taps toelopende planken en kon zijn kop niet meer terugtrekken. Het was nog een hele worsteling om dat schaap naar de goede kant te sjorren.
Als ik schapen tel komt ze er altijd tussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Feniks hahaha,bezorgd dat schaap je juist slapeloze nachten.

Het beste antwoord

De eerste referentie aan het schaapjes tellen om in slaap te komen brengt ons terug naar 1832. Naar Harriet Martineau in haar boek Illustrations of Political Economy.

Ze schreef:
"It was a sight of monotony to behold one sheep after another follow the adventurous one, each in turn placing its fore-feet on the breach in the fence, bringing up its hind legs after it, looking around for an instant from the summit, and then making the plunge into the dry ditch, tufted with locks of wool. The process might have been more composing if the field might have been another man's property, or if the flock had making its way out instead of in; but the recollection of the scene of transit served to send the landowner to sleep more than once, when occurring at the end of the train of anxious thoughts which had kept him awake."

In Pakistan zeggen ze trouwens 'sterren tellen' om in slaap te komen. Dat zijn er veel meer...
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is saai en daar krijg je dan slaap van... zo zit dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar waar komt het vandaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt volgens mij uit een boek... En iedereen is het gaan overnemen... Maar het klopt wel, het is saai en daarom werkt het... De mind kan niet tegen saaiheid, dan schakelt het zichzelf gewoon uit...
je kan volgens mij ook gewoon tellen. van 1 tot...weetikveelhoeveel.
saar om op je vraag te komen...volgens mij komt het uit een boekje, kan alleen niet zeggen uit welk boekje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
i.v.m afleveringen van
Samson & Gert
Zie ook bron
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_afleveringen_van_Samson_en_Gert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja ja. Je googelt dus op 'schaapjes tellen', komt terecht op een Wiki-page van die vervelende hond, en dan moet die het dus uitgevonden hebben! Goed denkwerk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
chekerz.
Zag van op tv.
Die paarse monster ik weet nie hoe die heet kon niet in slaap vallen daar vandaan. Haha