Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ha, die Simcoadmin;

Burnout is een verzamelnaam van allerlei stressgerelateerde klachten, dus een zuivere diagnose is er niet en de symptomen zijn heel divers. Enkele maanden ben je er sowieso wel zoet mee en ik heb een therapeut horen zeggen dat om een brunout goed te verwerken je je leven radicaal moet omgooien omdat je er anders misschien nooit helemaal overheen komt. Het betekent hoe dan ook een belangrijke ijkpunt in je (nieuwe) leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De gemiddelde Burn-Out duurt 6 tot 12 maanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan hoe diep je in je burn out zit.. Hoeveel hulp je krijgt.. Of je je fysiek wel goed voelt..
Echt, het scheelt heel veel als je bijvoorbeeld 3x per week gaat sporten! Als je fysiek in goede conditie bent, zul je je mentaal ook snel veel beter gaan voelen!

Mijn zus zit bijvoorbeeld al 6 jaar in een burn out.. (dan voelt ze zich weer even goed, dan heeft ze weer een terugval..)
Ikzelf zit nu 10 maanden thuis met een burn out, en begin volgende week met een nieuwe start (opleiding)!
Hoop alleen dat ik geen terugval krijg...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is natuurlijk afhankelijk van meerdere factoren:

Luister je goed naar jezelf, heb je goede begeleiding, kies je echt voor jezelf, krijg je voldoende rust en ruimte, etc. etc. etc.

In worst case scenario's kan een burn out jarenlang duren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier kan je bijna geen antwoord op geven omdat het zo veel kan verschillen per persoon en ook afhankelijk is van de hulp die je krijgt, je eigen mogelijkheden/inzet, de oorzaak.

Belangrijk is om wel de tijd te nemen die nodig is.

Maar je moet wel denken in maanden niet in weken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
burn-out kan een half jaar tot een jaar ernstige gevolgen hebben voor het werk. Wanneer men weer het arbeidsproces ingaat blijft men gevoelig voor opnieuw in een burn-out te geraken. Luister goed naar de signalen van het lichaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=rOrgw-XiU1E

zo lang dus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij nu al 12 jaar met ups en downs.
In de beginjaren heb ik het niet erkend, tot ik echt helemaal niets meer kon. Naar de huisarts, maar toen was het al veel te ver.
Ik ben nooit meer de oude geworden.
Respecteer alsjeblieft de roep van je lichaam om rust.
Geef je lichaam wat het nodig heeft en jij krijgt van je lichaam wat je nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is geen pasklaar antwoord op te geven. Pas na een goede vaststelling van de burn-out, de oorzaak en een behandelplan kan daar iets zinnigs over worden gezegd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt helemaal af van de oorzaken, van de tijd en de ruimte die je jezelf gunt om te herstellen (als je vindt dat het in 3 maanden 'over' moet zijn, zal het waarschijnlijk alleen maar langer duren) en van de moed die je hebt om aan de oorzaken te werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding