Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel calorieën verbrand een puber tijdens zijn groeispurt?

Ik eet namelijk dagelijks best veel, en al een paar jaar achter elkaar redelijk veel snoep, soms 2 zakken chips op een zaterdag avond. Ik sport 6 uur in de week, (school, wedstrijd, trainingen). Ik heb altijd wel plaats voor eten... Maar ik kom écht niks aan, het lijkt wel alsof ik dunner word... Ik ben in het afgelopen jaar 18 cm gegroeid...

Er gaan dus veel calorieën in, maar hoeveel verbrand ik ongeveer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ritsuka
13 jaar geleden
Ook al verbrand je veel, dan nog is het niet goed om je lijf vol te stoppen met troep. Pak liever wat meer boterhammen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat een zak snoep ook wel kan na 7 boterhammen per dag..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja een hele zak is meteen zo overdreven en erg ongezond. Gewoon een handje kan ook
Ritsuka
13 jaar geleden
7 boterhammen vind ik best weinig voor een gemiddelde puberjongen. Ik ken er genoeg die minstens een half brood wegwerken op een dag. En als je zo'n honger hebt, gaat een lading snoep niet helpen. Door de lading suiker gaat je suikerspiegel gigantisch schommelen en heb je zo weer honger. Er zit geen enkele nuttige stof in.
Je kunt beter iets pakken met veel eiwitten erin, dat voed voor een langere tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7 is wel weinig idd.
Als je echt wil aankomen zou ik 14+ eten
Met veel kipfilet en pindakaas .
En 60g Brinta pap smorgens
En 2 liter volle melk per dag helpt ook wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7 boterhammen zijn echt niet weinig...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Volgens het Voedingscentrum heb jij als jonge man met een actieve levensstijl 3300 kilocalorieën per dag nodig. En die verbrandt jij ook, zolang je groeispurt duurt.

Gezien jouw vermelding dat je niet zwaarder maar wel langer en dunner wordt krijg jij die hoeveelheid niet, of in elk geval in een ongezonde samenstelling.
Er vanuit gaand dat jij 16 jaar bent is het advies om als basis elke 2 stuks fruit, 2 ons groente, 250 gram aardappels rijst of pasta, 7 sneden brood, 125 gram vleeswaren en 3 glazen melk te consumeren.
Je eet al 7 sneden brood, maar is dat ook vezelrijk volkorenbrood? Zo ja, dan kan je beter meer sneetjes daarvan eten. Zo nee, dan is het beter om daarop over te stappen, want die vullen zo'n beetje dubbel ten opzichte van witbrood. Hetzelfde geldt voor pasta: volkorenmacaroni voedt veel beter dan witte spaghetti.
Vervang de grote hoeveelheden snoep voor banaan en/of appel, bakjes kwark of yoghurt, en bijvoorbeeld een muesli- of krentenbol. Twee zakken chips is niet zo verstandig, je kunt beter een zakje noten eten (ongezouten, zonder jasje) want die bevatten gezonde vetten!
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing