Hoeveel kartonnen/ sloffen doos sigaretten mag je bij je hebben op de brussel airport vanuit een ander land?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Hangt er vanaf uit welk je vertrokken bent, en in welk land je woonachtig bent en hou oud je bent [17 minimaal voor sigaretten].
In principe is elke EU burger gerechtigd om haar/zijn redelijke behoefte aan sigaretten binnen de EU te vervoeren. Maar..:

Wat mag je voor eigen gebruik per volwassene meenemen binnen de Europese Unie?
- 800 sigaretten (= 4 sloffen van 200 sigaretten)
- 400 sigaren of cigarillo's
- 1 kilo tabak (bijvoorbeeld 20 pakjes shag)

De Europese Unie bestaat momenteel uit de volgende landen:
België, Bulgarije, Cyprus (met uitzondering van Noord-Cyprus), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittanië (Engeland, Schotland, Wales) en Noord-Ierland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië en Zweden.

Let op:
Voor enkele gebieden en landen die officieel tot de Europese Unie behoren gelden de regels zoals die van toepassing zijn op invoer van buiten de Europese Unie. Je mag in die gevallen dus slechts 200 sigaretten per persoon meenemen.
De gebieden waarop dit van toepassing is zijn:
- de Canarische Eilanden (Tenerife, Gran Canaria, Lanzarote, La Palma, La Gomera, Fuerteventura en El Hierro)
- de Kanaaleilanden (o.a. Jersey, Guernsey)
- de Franse overzeese departementen Guadeloupe, Frans Guinea, Martinique en Reunion
- de berg Athos (Griekenland)
- de Åland eilanden (Finland)

Hoeveel sigaretten mag je meenemen van buiten de E.U. naar Nederland?
Als u vanuit een land buiten de EU naar Nederland reist, gelden erandere maximum hoeveelheden. De hoeveelheden die u met vrijstelling van belasting mag meenemen, zijn als volgt vastgesteld:
- 200 sigaretten, óf 250 gram tabak (shag of pijptabak), óf 100 cigarillo's, óf 50 sigaren