Ik moet binnen kort een kies laten trekken hoe veel napijn heb je daarvan en hoelang duurt het voor de wond dicht is

En heb je er veel last van in het begin en hoe zit het met eten en roken graag echte ervaringen aub want zit er best tegen op of stel ik me enigzins een beetje aan alvast bedankt

Toegevoegd na 2 minuten:
Het betreft een gewone kies geen verstands kies

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
3.5K

Het beste antwoord

Hoe snel een wondje (ook in de mond) geneest, hangt er o.a. van af hoe groot het is en of het wel of niet gehecht is. Zolang de wond 'open' is, kun je beter niet roken omdat de wond dan sneller kan gaan ontsteken. Napijn is ook niet te voorspellen: vraag de tandarts welke pijnstillers je het beste kunt gebruiken in zo'n geval. Paracetamol is een goede veilige pijnstiller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat helemaal van de kundigheid van je tandarts af. Ik heb bij een tandarts achteraf nog hechtingen mogen Laten zetten en nog 2 dagen bloed gespuugd omdat alles was stuk getrokken. Dus voor die andere kies een andere tandarts gevonden en nadat de verdoving was uit gewerkt wad alles pijnloos en weer Oké. Dus hangt echt van de tandarts af. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de tandarts het goed doet sta je met 30 min weer buiten. Je krijgt eerst een verdoving ingespoten. Deze prikjes voel je heeeeel even. Met dat je denkt au, is het al klaar. Van het trekken voel je weinig. Ja, je voelt het "wrikken" maar het doet geen pijn. Neem een koel element mee. Zodra de tandarts klaar is gelijk ijs op je wang. En lang koelen. Als je goed koelt heb je minder lang last van de zwelling. De verdoving is met een uurtje of 4 uitgewerkt en neem een asperintje. Als het goed is ben je er met een dag of 2 vanaf. Moeilijk eten duurt ongeveer een weekje (een stijve kaak). Samengevat niets om druk over te maken en niet naar al die horror verhalen luisteren en valt echt mee! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewone kies krijg je beetje pijn want de verdoving helpt wel.
Ik had lang geleden er een uitlaten trekken en dat deed wel pijn. Maar niet dat j moet schreeuwen ofso.
Maak je geen zorgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb er hem ook uit laten trekken! het is wel een beetje vervelend als je de verdoving krijgt, prikt een beetje, maar ook niet echt zooo veel dat je moet gillen enzo.
daarna wacht de tandarts een kwartietje ongeveer om de verdoving in te laten werken. daarna (als het goed is;)) voel je helemaal niks meer en trekt de tandarts je kies eruit. op zich vond ik het wel grappig ;)
alleen na een paar uurtjes, als de verdoving uitgewerkt is, is het best vervelend met eten enzo, er zit natuurlijk ook een groot gat. dat duurt ook ong. een week en dan is alles weer top;)
ik had het ook veel ever verwacht maar ht veel reuze mee;)

succes!!!