hoe moet je nou eigenlijk je buikspieren aanspannen?

iedereen zegt altijd: ''span je buikspieren eens aan''
maar ik weet nog steeds niet hoe je dat doet..
moet je dan je buik inhouden? of juist uitzetten (bol maken)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (4)

Als je lacht span je je buikspieren aan. Probeer je er bewust van te zijn wat er precies met je buik gebeurt als je lacht. Zodra je dat door hebt weet je hoe dat aanspannen in z'n werk gaat!
Amadea
12 jaar geleden
Ga op je rug liggen, voeten aan de grond en knieen gebogen. Handen achter je hoofd en een klein stukje met je schouders van de grond af komen, dit is een sit-up.

Blijf even zo zitten, na een tijdje voel je spieren wat gaan trillen, dit zijn je buikspieren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je weet waar ze zitten, weet je hoe je ze aanspant. Het is niet buik inhouden of uitzetten, maar strak en recht zetten.
Als je buikspieren aanspant, voel je dat je buik hard is als je er op drukt.
Ritsuka
12 jaar geleden
Trek je navel naar binnen, dan span je je buikspieren aan.
Doe je dit tijdens buikspieroefeningen krijg je extra resultaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan jij dit ook zonder je buikspieren aan te spannen??? Knap hoor
Ja er zijn altijd uitzonderingen op de regel... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is onmogelijk dat te doen zonder je buikspieren.
Tenzij je een gaatje in je rug boort en via die weg met een tangetje je navel naar binnen wil trekken. Dit is gewoon t duidelijkste een beste antwoord!
Het zijn dezelfde spieren die je gebruikt tijdens het persen op de wc. Simpeler is het niet uit te leggen.