Hoe kom je van kalknagels af?

Ik heb kalknagels op mijn tenen en wil deze zomer graag open schoenen dragen hoe kom ik hier snel vanaf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik woon in zuid europa en hier in de volksmond wordt gezegd dat geregeld met knoflook insmeren helpt,dat is een natuurlijke anti biotica.ik schrijf je dit onder reactie inplaats van antwoord omdat ik niet weet of dit wetenschappelijk is vastgestelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kalk nagels worden wel bevolkt door bacterie maar het is een schimmel , die het veroorzaakt . Hoe kom je er af ,zon , en zout . Dus strand ! Maar nee niet makkelijk , al die middeltjes Vd drogist werken matig en niet afdoende . Of je moet ook schoenen , sokken , alles lang behandelen . Ga naar je huis arts die kan bij echte voet schimmel het juiste medicijn in zetten . Daar na preventief die drogist spulletjes gebruiken , na de sport , zwemmen enz ps die knoflook kende ik niet , wel je ochtend urine over je tenen .:( Een soldaten oplossing . Maar of dat werkt ?
Ritsuka
12 jaar geleden
ik had daar toen een soort pilletjes voor (via huisarts), moest ik iets van 6 maanden lang slikken en toen groeide de kalknagel vanzelf uit.

Antwoorden (9)

Kalknagel ontstaan door een schimmel. Er is wel een zalfje voor, ook bij de drogist te verkrijgen. Maar waarschijnlijk helpt het zalfje via de huisarts het beste.In de natuurgeneeskunde zijn er ook middeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snel zal niet gaan lukken; het is vaak toch een langdurige kwestie.
het beste ga je naar je huisarts voor een anti-schimmelmiddeltje, en vervolgens naar de pedicure om een en ander wat te laten fatsoeneren.
mocht je een zalfje of creme krijgen, ga dan geruime tijd door met smeren, zelfs als je denkt dat het niet meer nodig is.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minne minnaar? jammer, want voor de zomer verlost worden en schimmelvrije voetjes met gezonde nagels gaat gewoon niet lukken! (C)+
Je komt er niet snel van af. Er zijn medicijnen tegen kalknagels, maar de artsen schrijven ze niet graag voor, omdat ze een schadelijke bijwerking kunnen hebben op de nieren. Verder is het zo ,dat als je ze al voorgeschreven krijgt, het een langdurige kuur gaat worden, omdat het "lelijke" deel van de nagel er af moet groeien.
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad zijn hier medicijnen voor,maar je hebt er niks aan want je moet ze blijven innemen en zoals je zegt zijn ze niet gezond.Je beter een goede pedicure zoeken die dit bijwerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een dikke + voor het beste antwoord is mijn menig althans
Kalkpen kopen of aan de dokter vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn klinieken die beweren dat zij de beste behandeling geven.

http://www.bergmankliniek.nl/uiterlijk-en-huid/behandelingen/huidaandoeningen/schimmelnagels/3607_3?gclid=CMCYpefrqa4CFcVN3godHz6FSA

Er is een spulletje wat zegt: een eenvoudige, snelle en effectieve manier om kalknagel te verhelpen
Mycosan kalknagels.
http://www.drogisterij.net/Verzorging-Lichaam-Mycosan-anti-kalknagel/P/184818/direct?partnercode=222&gclid=CLLKpo7sqa4CFcKJDgodq2AySg

Maar ook hier staat bij: De reden van de lange behandelperiode is omdat de nagel 12 tot 16 mnd. nodig heeft om opnieuw uit te groeien.

En hier nog wat informatie en tips.

http://www.fit-voet.nl/kalknagel.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ieder avond een badje met appelazijn, voor je voeten, half water, half appelazijn zou ook goed werken.
Een nagel genezen en vernieuwen, duurt al gauw 10 maanden tot een jaar, dan is het dus volgend jaar winter.
Sneller kan niet, omdat met deze aandoening de gehele nagel vervangen moet worden door een gezonde nieuwe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Alleen insmeren kan ook, een a twee keer per dag, o.a. na het douchen.
Als je ook last van je huid hebt (zwemmerseczeem) dan merkt je snel verschil (binnen 1 a 2 weken) Bij De AH heet het appelciderazijn. (ik ben er bijna vanaf, terwijl ik het vaak vergeet..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Appelazijn dringt toch niet door in de nagel? Het kan dus alleen maar werkzaam zijn voor schimmels aan de buitenzijde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wel in de nagelriem en wortel, waar de nieuwe nagel wordt gemaakt. Een kalknagel moet altijd uitgroeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch schijnt het heel goed te werken, zeker een badje, omdat de schimmelsporen over je hele voet zitten.
een echte kalknagel is bros en poreus geworden door de schimmel, dus zal het best ook de nagel binnendringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Badje is beter, maar dat zag ik mezelf niet elke dag doen,
insmeren vergeet ik al vaak genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe lang doe je het al?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee, meer dan een half jaar, maar eerlijk gezegd niet trouw genoeg.
In het begin wel. Had al veel langer last van zwemmerseczeem, toen dat ineens erger werd, blaasjes en wondjes tussen de tenen ben ik ermee begonnen. De kalknagels zaten vooral op de 2 kleine tenen (teen 4 en 5).
Die kalknagels heb ik uit zien groeien, een viel er zelfs af. Het zwemmerseczeem werd binnen een week minder en was na een paar weken zo goed als weg.
Toen alles weg was, ben ik er zo goed als mee gestopt, ik had langer door moeten gaan, met 2 a 3 keer peer week.
Nu is het een beetje terug aan het komen, tijd voor een nieuwe kuur. Het helpt (bij mij) ook tegen zweetvoeten, belangrijk want de voeten moet droog blijven. (ook met medicijnen, gebeurt het vaak dat het weer terugkomt, dus dat ligt niet aan de azijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja de azijn doodt schimmels en bacteriën, dus tegen zweetvoeten zal het zeker ook helpen.
Bij medicijngebruik, gaat vaak je weerstand even achteruit en ja, dan is er weer die schimmel, ga er toch wel in geloven hoor, helpt goed en kost bijna niets!
Het beste kun je dan bij de huisarts langs gaan. Er zijn weliswaar ook via de drogist middeltjes verkrijgbaar maar helaas zijn die, zeker bij schimmel aan de nagels (kalknagels), vaak onvoldoende werkzaam.

Wat doet de huisarts dan?
Allereerst kijkt hij/zij of er inderdaad sprake is van een schimmel. Bij een schimmel aan de huid zal meestal een anti-schimmel crème of tinctuur worden voorgeschreven.
Bij schimmelinfectie van de nagels zal een pillenkuur worden voorgeschreven. Crème en tinctuur zijn namelijk niet in staat om door de nagel het onderliggende nagelbed te bereiken.
Soms, als de tabletten niet worden verdragen, kan het nodig zijn de nagel te verwijderen om daarna het nagelbed met een anti-schimmel crème of tinctuur te behandelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.blessure-aanwijzer.nl/kalknagel.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vijl ze meestal in hun geheel volledig wat af met een gewone nagelvijl, lichtjes welliswaar anders wordt de nagel in zijn geheel te dun. Daarna doe je er Teetree-olie op die je bij iedere drogist vind. Na 2 weken vijl je ze weer in hun geheel lichtjes af. De Teetree-olie blijf je er dagelijks minstens 1 keer op doen.
Héél belangrijk is dat je slechts lichtjes over de gehele nagel vijlt. Je gaat zeker resultaat hebben hiermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb er meer goede dingen over gehoord.+
een combinatie van teatree en lavendel etherische olie (van elk evenveel druppels) mengen met bijvoorbeeld uiercreme. daarmee dagelijks de nagel insmeren. ook wat druppels teatree in je schoenen en sloffen om daar de schimmel te weren.
liever geen pure etherische olie op de nagel, dat droogt de huid eromheen teveel uit.
verder goed afdrogen en iedere keer een schone handdoek voor je voeten gebruiken.
goede etherische olie kun je kopen bij een natuurvoedingswinkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruikt nog lekker ook!
+