Ik ervaar een tinteling bij het stilzitten. Hoe kan dit?

Als ik aan het werk ben (in de bouw als timmerman fysiek werk) heb ik nergens last van. Zodra ik ga zitten (soms) in de pauze of bijvoorbeeld bij de kapper, t vaakst in de auto als bijrijder. Beginnen eerst mijn benen of armen te tintelen. Ik krijg een beetje een dood gevoel in mijn buik (zelfde gevoel als je te lang op een arm ligt). En begint mijn mond ook te tintelen. Naar dat we terug aan de zaak zijn en ik uit stap, houden deze verschijnselen zich nog even aan maar trekken langzaam tot snel weg. Als ik daarna zelf in de auto stap en ik rijd naar huis toe heb ik hier geen last van. Weet iemand waardoor dit kan komen of zelf ervaring mee/gehad. Ik leef normaal en gezond. Mijn leeftijd is 21 jaar en ben een man.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Grootste kans, dat het aan de zithouding komt. Meestal komt dat van onder uit de rug (net boven het staartbotje). Misschien heb je tijdens het werk ook een verkeerde werkhouding.
Je doet er verstandig aan naar de HUISARTS te gaan, die je eventueel doorverwijst naar een fysiotherapeut.