Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je (bijna) flauwvallen voorkomen bij bloedprikken?

Met als oorzaak zenuwen/spanning.
Ondanks voor die tijd goed gegeten te hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
erg he, ik kan ook niet tegen bloed getver +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja..brr :-(

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Overdrijf een tikje met ademhalen... Stop niet met ademhalen...

Dan KUN JE NOOIT flauwvallen...

Blijf letten op je ademhaling en doe dat net een tikje dieperder...

Succes...

Toegevoegd na 37 seconden:
Dus niet sneller of langzamer, maar een tikje dieper... dan kun je niet onderuit gaan...

Toegevoegd na 2 minuten:
Je krijgt het even wat warmer, dat is een appel aan het lichaam om zich op te maken voor een instant slaap... Het flauw vallen is een bescherming van het systeem om iets NIET mee te maken, instant slaap kan ik het noemen...

Maar zolang JIJ ademhaalt kun je niet onderuit...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In ieder geval om te beginnen een flesje water meenemen, en deze alvast klaar zetten als je in de stoel gaat zitten.

Kijk de andere kant op en begin te praten, zodat de prikker ook gaat praten. Ondertussen kan je dit uitleggen. Als dit klaar is neem je even rustig de tijd om te drinken en heb je de mogelijkheid om even bij te komen, en daardoor niet direct te hoeven opstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
zo doe ik het ook, en vooral niet kijken idd +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kijken hoe ze het doen komt niet eens in mijn hoofd op :-)
Flauwvallen is een reaktie van je lichaam op een zuurstoftekort in je hersenen. Doordat je dan 'gestrekt' gaat, stoomt er meer bloed naar je hersenen dan als je rechtop staat.
Als je voorover buigt, tussen je knieën door, terwijl je zit, doe je dat als het ware ná. Dus vóór de prik even voorover buigen, of evt. zelfs in die houding laten prikken, en je zal niet flauwvallen.
Ik denk nl. dat die angst voor flauwvallen minstens zoveel spanning bij je teweeg brengt als die stomme prik.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed! Inderdaad, even je hoofd tussen je knieën. + 1 Nieuwsgierig!
Een lekker muziekje op je oren, liefst iets dat rustgevend werkt.
Iets zoeken dat heel je aandacht nodig heeft, bijvoorbeeld iemand opbellen en daar een boeiend gesprek mee voeren.

Of een mantra maken van het zinnetje:
ER IS NIETS AAN DE HAND.
Dit dus de hele tijd in je hoofd blijven herhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt een beetje raar maar schijnt echt te werken; je billen bij elkaar knijpen. Dit zorgt schijnbaar voor extra bloedtoevoer naar je hersenen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding