Zwelling aan oor: wat zou dit kunnen zijn?

gisteren ontdekte ik een uitstulpsel ter grootte van een flinke erwt, op de rand van m'n oor.
ik kan niet goed voelen of het los zit, of vast aan het kraakbeen.
geen afwijkende kleur, en totaal pijnloos.
heb geen trauma en ben ook niet gestoken, voor zover ik weet.
ik maak me niet zozeer bezorgd, maar ben wel nieuwsgierig.

Rieneke1
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vermoed, dat het een verstopt talgkliertje is : een soort jeugdpuistje....het zou kunnen, dat het gewoon weer wegslinkt, maar zo niet : ga even langs de huisarts, vooral, als je het wél gaat voelen : dan moet het misschien even opengemaakt worden?
Sterkte ;-))) ermee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me een uitstekend antwoord.
Rieneke1
13 jaar geleden
hm daar lijkt het niet echt op vind ik...
maar bedankt! :)
ik kijk het een tijdje aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar je huisarts. Jij kunt moeilijk zeggen wat het is, en wij kunnen dat dus ook moeilijk. Hopelijk is het inderdaad maar een soort jeugdpuistje :)

Het beste antwoord

Ik denk dat het een vetbultje is. Dat is onschuldig en moet enkel verwijderd worden als je er last van moest ondervinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Men noemt het ook een lipoom. Ik doe hier nog een link bij met meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt, +
ga er eens verder op snuffelen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de + rieneke :)
Mijn man heeft ook al zulke vetbultjes gehad, daarom herkende ik je vraag. Hij heeft er al eens één laten weghalen door een dermatoloog. Dat zat toen op zijn arm.