hoe lang kan de ziekte van osgood schlatter duren?

dat is dus een pijnlijke bult op je knie. Ik heb dit nu al 5 jaar, als het niet langer is. Ik ben toentertijd naar de dokter geweest en die zei dat het de ziekte van osgood schlatter was en dat het vanzelf over ging als ik uitgegroeid ben. Maar ik ben nu 19 en er zit nog steeds een bult, ik heb er verder geen last van, behalve als ik op mijn knieën ga zitten. Ik sport verder ook niet veel ofso, dus daar kan het niet aan liggen.
Dus weet iemand hoe lang het kan duren voordat dat over is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

De ziekte van Osgood Schlatter heeft te maken met de groei. Kraakbeen van de groeikern (de knobbel net onder de knie) kan minder belasting verdragen dan bot.

Zodra de groeikern dicht is en al het kraakbeen is omgezet in bot, zullen de klachten definitief verdwenen zijn. Dit kan soms wel twee tot zes jaar duren.

Als laatste redmiddel kan men geopereerd worden, dit gebeurt meestal alleen als er blijvende klachten optreden op latere leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik ben al 2 jaar uitgegroeid..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom staat het laatste stukje tekst er bij reinier.....
Praat er eens over met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar daar had ik dus geen zin in, dus ik denk vraag het hier even. Maar toch bedankt voor je antwoord!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan je het hier even vragen, maar hier kan je enkel antwoord krijgen. En dat is ook graag gedaan.
Maar als je echt wil dat er iets aan je knie gedaan wordt, zal je toch naar een arts moeten.
Beterschap :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens, de bobbel blijft altijd bij Osgood Schlatter. Enkel de pijn verdwijnt, niet de botaangroei.