Vallen koks eigenlijk ook onder de risicogroepen van de Mexicaanse griep?

Hoe zit dat eigenlijk met koks? Zij kunnen via het voedsel ook veel mensen besmetten.
Horen zij ook bij de risicogroepen en kunnen zij ook het vaccin krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik denk het niet, je mag van koks wel verwachtten dat ze regelmatig handen wassen en niet niezen en proesten boven het eten. Maar de belangrijkste reden is dat er gewoon nog niet genoeg vaccins zijn, waardoor er een lijst van risico groepen is gemaakt en degene met het hoogste risico als eerst mogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat mag je toch ook van verpleegkundigen en andere beroepsgroepen verwachten?
Ik heb deze vraag gesteld omdat ik op tv een programma zag met een half zieke kok en dacht: daar zou ik nu niet graag willen eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt maar ze hebben de streep getrokken bij verpleegkundig en verzorgend personeel, degene aan de bedden dus, die hebben rechtstreeks contact met patiënten. De logica is niet helemaal te volgen hoor ben ik met je eens.
Een kok loopt net zo,n risico als ieder ander persoon,een kok zie je normaal niet die werkt achter de schermen,maar dat is met veel meer mensen het geval,iemand die groente en fruit inpakt,vakken vullers,die s,vonds hun werk doen,en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee koks horen niet tot de risicogroep! Je behoort tot de risicogroep als de kans dat je zelf besmet wordt groter is dan gemiddeld. Anders zouden alle verkopers van voedsel, groothandelaren, producenten enz enz allemaal onder de risicogroep gaan vallen, en is dadelijk iedereen een risicogroep!