hoe kan ik het beste afvallen in vetpercentage maar mijn spieren toch behouden.. hoe pak ik dit aan?

wil strakker worden maar dit mag niet ten koste gaan van mijn spieren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zorgen dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt. Circa 1,5 tot 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht per dag.
Daarnaast zorgen dat je voldoende krachttraining doet, en spiergroepen afwisselen. Rust is belangrijk voor spieropbouw.

Toegevoegd na 56 seconden:
Verder zoveel mogelijk, zout, suiker en geraffineerde koolhydraten vermijden.
Google ook eens op clean eating voor tips.

Toegevoegd na 38 minuten:
Ik heb 2 sites in de bron gezet, hier vind je veel info over gezond eten en sporten. Beide sites bieden ook trainingen aan die je kunt doen (vooral bodyrock).
Ritsuka
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sporten lijkt me de ideale oplossing hiervoor. Vet verbranden EN spieren opbouwen / behouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg ervoor dat je 1,5 tot 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht binnenkrijgt. Minder in koolhydraten en vet.