Kun je sterven van angst als je in een achtbaan gaat?

ik heb ooit gezegd tegen mijn kleinkind dat ik er wel eens mee in zou gaan. maar nou het bijna zover is ben ik best bang. het is de achtbaan van de efteling. zijn er al mensen van angst gestorven? of hoe zal ik er onder uit kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ojee, ik zou er onderuit proberen te komen, mij ook niet gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet onderuit komen, gewoon gaan. Komt helemaal goed, je merkt er bijna niets van. De Python was mijn 1e overdekop-achtbaan en ik was een echte schijterd, trillend en misselijk in de rij gestaan maar achteraf een geslaagde ervaring. Doe het gewoon, en daarna ben je een supertrotse stoere opa!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik klein was en de Python in de efteling net open was was er op TV een documentaire over alle veiligheidsaspecten van de python. Dat heeft me er van overtuigd dat de Python heel veilig is. Daarnaast is de efteling beslist niet laks met inspecties en het naleven van de regels. De oma van mijn kinderen (dus mijn moeder) hebbenw e wijsgemaakt dat ze een klein vaartochtje ging maken in de vliegende hollander. Achteraf vond ze het wel leuk ;o) En de andere achtbaan in de efteling (Vogel Rock) is in het donker. Dat is wellicht een eerste keer niet zo'n heel goed idee. Je weet dan tenslotte niet wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt. dan beslis ik wel op het laatste moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet echt doen wat jij wilt hoor, als je er zo tegenop ziet, gewoon niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het, je kunt het! Gewoon doen als je geen zwak hart hebt, je leeft maar één keer!

Het beste antwoord

Geen antwoord op de eerste vraag, maar wel op de laatste (hoe eronder uit te komen). Ik had het al als reactie ergens gezet, maar toch nog maar even als antwoord.

Ik denk dat Wesley er meer van leert als je eerlijk bent dat je echt niet durft. Als jij nee durft te zeggen tegen iets waar jij achter staat, leert hij dat hij dat ook kan als ze hem iets aanbieden of willen laten doen waar hij niet achter staat. Binnenkort gaat hij naar het middelbaar en dan is een beetje stevig in je schoenen staan ivm roken, drank en drugs, niet verkeerd.
Natuurlijk is het vervelend dat je een belofte niet nakomt, maar als je een goed gesprek met hem hebt, waarin je uitlegt dat je dit echt niet wil, omdat het niet bij je past en je bang bent voor je gezondheid, met excuses voor de eerder gemaakte belofte, dan zal hij er meer van leren en later meer aan hebben, dan wanneer je met hem mee gaat, misschien doodziek eruit komt en hem met een schuldgevoel daarover laat zitten…

Maar je moet het natuurlijk zelf weten. Het is maar een idee… ;-)

Op de eerste vraag is het antwoord eigenlijk heel simpel: achtbanen zijn gevaarlijk. Er staan niet voor niets allerlei waarschuwingen vooraan, dat mensen met hart- of rugproblemen en bv ook zwangere vrouwen er niet in mogen. Of je er dood aan gaat weet ik niet, maar blijkbaar dekken ze zich wel in tegen schadeclaims....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

als tiener ben ik er 1 keer ingegaan, met ogen dicht, biddend en hyperventilerend.

Nu ik volwassen ben, ben ik blij dat ik met ouder worden geleerd heb, dat ik niets hoef te doen omdat een ander het wil, maar dat ik gewoon kan zeggen dat ik het niet wil, zonder mijn vrienden te verliezen. Een grote winst van ouder en wijzer worden!

mijn advies: eerlijk zeggen dat je niet durft, en het niet doen. Hoe oud is je kleinkind?

als antwoord op je vraag: ik heb nog nooit gelezen dat iemand dood is gegaan van angst in een achtbaan, maar theoretisch zal het wel kunnen. Hoe goed is je hart?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi geantwoord. + zo zie ik het ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onze wesley is nu net 11 en mijn hart lijkt wel goed.
maar hij onthout alles en vind dat ik het moet doen vanwege mijn belofte. maar ik weet niet of ik het beloofd heb. ik heb wel eens gezegt dat ik het ooit zou doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat dacht ik al. Nu hij (eindelijk) lang genoeg is, wil hij dat je je aan je belofte houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Pokemon. Ik denk dat Wesley er meer van leert als je eerlijk bent dat je echt niet durft. Als jij nee durft te zeggen tegen iets waar jij achter staat, leert hij dat hij dat ook kan als ze hem iets aanbieden of willen laten doen waar hij niet achter staat. Binnenkort gaat hij naar het middelbaar en dan is een beetje stevig in je schoenen staan ivm roken, drank en drugs, niet verkeerd.
Natuurlijk is het vervelend dat je een belofte niet nakomt, maar als je een goed gesprek met hem hebt, waarin je uitlegt dat je dit echt niet wil, omdat het niet bij je past en je bang bent voor je gezondheid, met excuses voor de eerder gemaakte belofte, dan zal hij er meer van leren en later meer aan hebben, dan wanneer je met hem mee gaat, misschien doodziek eruit komt en hem met een schuldgevoel daarover laat zitten... Maar je moet het natuurlijk zelf weten. Het is maar een idee... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn reactie was natuurlijk voor Pruts bedoelt en niet voor Pokemon. Sorry...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dounja: wat een mooi antwoord. helemaal mee eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pokemon, ik denk dat ik hem maar als antwoord erbij ga zetten...
Volgens mij is de achtbaan niet populair als vervanger van de pil van Drion, maar je kunt altijd zeggen dat je last hebt van duizelingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha.+
Ik weet geen concrete dingen, maar in films heb je vaak dat als oude mensen zich teveel opwinden over iets, ze een hartaanval krijgen. Ik kan me voorstellen dat dat bij een heftige gebeurtenis als een achtbaan ook kan gebeuren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zeggen dat je absoluut niet mag van de dokter, lijkt me een excuus waar ze niet om heen kunnen. Je kleinkind wil ongetwijfeld liever dat je gezond en veilig blijft dan dat je meegaat in die achtbaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een excuus (mooi woord voor smoesje) lijkt me niet nodig. Zie mijn reactie bij Pokemon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de vraag staat 'hoe zal ik er onder uit kunnen komen?', dus dan wordt er toch een goedwerkende smoes gevraagd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef alleen aan dat een smoes niet nodig is om eronder uit te komen. De waarheid is in dit geval vele malen beter en leerzamer voor de jongen.
Nee volgens mij niet, zeker niet een vrij gezond iemand.
Dan zou je bij elke goeie schrik reactie het loodje kunnen leggen namelijk :-) Dan zou ik autorijden bijvoorbeeld ook al niet aanraden.. wat je daar allemaal gebeurd soms.

Bij hele heftige atracties staat er altijd een waarschuwingsbord bij vermeld dat je ingeval van een pacemaker dan beter niet daar in kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rit is zo kort, dat je geen tijd genoeg hebt om een fatsoenlijke angstdood te sterven.
Het is even doorbijten, maar mogelijk wil je na de eerste rit zelfs niet uitstappen. Probeer er niet onderuit te komen, jij moet voor jouw kleinkind toch die super-opa zijn....
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat wel. maar wat hij niet weet is dat ik heel bang ben.
Ik denk niet dat je er aan kan sterven.
Tenzij je al heel erge gezondheidsproblemen, een zwak hart o.i.d. hebt.
Ik vond het de eerste keer echt vreselijk. Ik heb zitten te janken, echt waar.
Maar toen het afgelopen was, ging ik het liefst meteen nog een keertje.
Het is wel spannend, maar ik was trots op mezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee... Hooguit kan je last van hartkloppingen krijgen.
(Ik ga er van uit dat u redelijk gezond bent)
In de achtbaan van de Efteling is nog niemand gestorven.
De kans dat u een ongeluk krijgt op weg naar de Efteling is vele malen groter dan dat u ook maar iets gebeurt in de Efteling zelf..
Maar doet u vooral niets waar u geen zin in heeft. Samen met uw kleinkind in Droomvlucht gaan is zeker zo leuk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hart kan wel stil gaan, door te hard kloppen. Zag eenskeer op 100 soorten dood programma.