Val je sneller af als je niet stil zit? Dus met kleine bewegingen die je vaker automatisch gaat doen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Iedere beweging, hoe klein ook, kost je een beetje energie. Dus je valt iets sneller af. Maar het verschil tussen stil zitten en een klein beetje bewegen is zo klein, dat je er in de op de weegschaal weinig van zult merken.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook niet op lange termijn, als je het normaal nooit doet?
Cryofiel
12 jaar geleden
Ken je dikke mensen die regelmatig met hun voet zitten te wiebelen of andere kleine beweginkjes maken? Ik niet. Ken je mensen die regelmatig met hun voet zitten te wiebelen of andere kleine beweginkjes maken? Zo ja, zijn de mensen die dat doen slank of dik? Voor mij geldt dat alle mensen die dat doen, inclusief ikzelf, slank zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha
Je verbrand meer caloriën als je niet stil zit, ben je gewend dat je je voet heen en weer beweegt als je stil zit? Dan verbrand je wel meer calorieën, dit zal niet heel veel zijn, en je zal het denk ik ook niet in je gewicht merken.

Wil je juist wel afvallen en zit je dagelijks vaak stil ? (omdat je een kantoorbaan hebt of de hele dag op school zit)
- Zit rechtop, dan span je je buik- en rugspieren aan.
- Beweeg je voet heen en weer als je zit, of til je beide voeten juist helemaal op van de grond, dan span je je bovenbenen en buikspieren aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks voor de tips !! :o
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik vergat er bij te zeggen, je kan het beste je kniën gestrekt houden als je je voeten optilt, probeer maar eens, het is best moeilijk vol te houden na een tijdje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens het lopen? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee als je zit haha! Daar ging het toch om ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar hoezo, als je je voeten optilt dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook de verwarming een paar graden lager zetten. Bibberen is ook bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ga maar eens rechtop zitten op een stoel, en dan je benen voor je uitstrekken, dan verbrand je meer calorieën dan dat je je voeten gewoon normaal op de grond zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt toerist, alleen regel ik hier de verwarming helaas niet. Nicole, okee zo ! Ik ga het proberen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En veel water drinken, als je toevallig citroensap in huis heb, doe er dan een paar druppels van door je water, thee, of eten. Citroensap breekt vet af, maar ik weet niet of je vet kwijt wilt ? Zoja? Dan heb ik nog wel heel veel nuttige tips voor je ! Zeg het maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:o ja ik moet vet kwijt haha :p Kun je me wat tips sturen per bericht?? Dankje :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja tuurlijk! doe het nu, kan wel even duren want ik heb er veel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nicole! als je de tijd heb, kun je mij dan ook wat sturen??
Ritsuka
12 jaar geleden
Afvallen is 80% voeding, 20% sporten.
Die kleine bewegingen helpen wel iets, maar als je vervolgens bij de lunch een broodje kroket eet, is het effect totaal weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zeker zo Ritsuka ;) Voeding is nu goed (absoluut geen broodjes kroket haha) dus nu het bewegen nog :D
En alle beetjes helpen dus blijkbaar!
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zit de hele dag op kantoor, maar voeg beweging toe door af en toe koffie halen voor collega's, met de trap naar een andere verdieping voor de wc, op de wc een korte oefening doen als squats. Alle kleine beetjes helpen :)