wat is het verschil tussen een dietisten en een gewichtsconsulent?

wat is het verschil in werkwijzen en de kosten hier van

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk, dat het gewoon een andere naam is voor hetzelfde. Dietiste is al een oud woord, en zou misschien de indruk kunnen wekken van 'ziek' zijn en door een beter dieet beter worden, omdat een dietiste natuurlijk ook bij andere problemen als overgewicht kan helpen. Maar 'consulente' zou een bijklank kunnen hebben van 'raadgeven', maar of je de raad opvolgt is aan jezelf - alsof het minder 'dringend' zou zijn je aan haar 'raad' te houden.... Dus ik denk, dat het niets uitmaakt in werkwijze en/of kosten. Hoewel : een gediplomeerd dietiste heeft een studie gevolgd, en iedereen die een paar kilo is afgevallen zou zich 'gewichtsconsulente' kunnen noemen - daar moet je natuurlijk wel even op letten!!! Toegevoegd na 9 minuten: Dank je, Pelle - wéér wat geleerd!! Ik laat mijn antwoord staan 'ter lering ende vermaeck'.

Een gewichtsconsulent is iemand die met goed gevolg bij een LOI of ander opleidingsinstituut de cursus Gewichtsconsulent heeft doorlopen. Een hbo-opleiding is niet nodig. ‘Gewichtsconsulent’ is geen beschermde titel. In principe kan iedereen zich gewichtsconsulent noemen. Een gewichtsconsultent is alleen bevoegd om mensen met overgewicht te begeleiden en heeft geen medische achtergrond. Een diëtist kan patiënten begeleiden met overgewicht in combinatie met andere medische klachten, zoals onder andere hoge bloeddruk of een te hoog cholesterolgehalte, diabetes, voedselallergie, spastische darm. Waarschijnlijk is een gewichtsconsulent goedkoper.

Bronnen:
http://www.dietistenpraktijkdordrecht.nl/i...

Een dietist is hbo opgeleid. En kan zelfstandig werken of in dient van bv. een instelling. Iedereen kan zich gewichtsconsulent noemen maar meestal zijn het gewoon verkopers van bepaalde produkten zoals bv. Herbalife. Ze adviseren je vooral het produkt waar zij natuurlijk geld aan verdienen.

Het verschil tussen een gewichtsconsulent en diëtist is met name het feit dat een diëtist zich met allerlei problemen op het gebied van voeding bezig houdt en een gewichtsconsulent voornamelijk met gewichtsproblemen. Toegevoegd na 44 seconden: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/opleiding-en-beroep/56849-een-opleiding-tot-gewichtsconsulent.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100