wat is het verschil tussen een dietisten en een gewichtsconsulent?

wat is het verschil in werkwijzen en de kosten hier van

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens,jij ziet er super uit. Maar toch vraag ik het me ook wel af want voor mij gelijken beide op precies het zelfde.

Het beste antwoord

Ik denk, dat het gewoon een andere naam is voor hetzelfde.
Dietiste is al een oud woord, en zou misschien de indruk kunnen wekken van 'ziek' zijn en door een beter dieet beter worden, omdat een dietiste natuurlijk ook bij andere problemen als overgewicht kan helpen.
Maar 'consulente' zou een bijklank kunnen hebben van 'raadgeven', maar of je de raad opvolgt is aan jezelf - alsof het minder 'dringend' zou zijn je aan haar 'raad' te houden....

Dus ik denk, dat het niets uitmaakt in werkwijze en/of kosten.

Hoewel : een gediplomeerd dietiste heeft een studie gevolgd, en iedereen die een paar kilo is afgevallen zou zich 'gewichtsconsulente' kunnen noemen - daar moet je natuurlijk wel even op letten!!!

Toegevoegd na 9 minuten:
Dank je, Pelle - wéér wat geleerd!!
Ik laat mijn antwoord staan 'ter lering ende vermaeck'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je antwoord begint helemaal fout, de laatste alinea is wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het laatste klopt niet om je consulente te mogen noemen moet je ook de nodige studies hebben gevolgd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is een modeontwerper en een kleermaker ook het zelfde? Ik weet thans van mensen die zeer goed mode-kleren op papier kunnen ontwerpen en tekenen,maar naaien of met een naaimachine omgaan kunnen zijn niet,daar hebben zij andere mensen voor.
Daar is de één de ontwerper,de ander de kleermaker.
Zo heb je dat ook met Meubelontwerpers-schrijnwerkers en huizenontwerpers-bouwers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kathlyn: zoals al in mijn reactie staat is consulente geen beschermde titel en mag iedereen die gebruiken.

Andere antwoorden (3)

Een gewichtsconsulent is iemand die met goed gevolg bij een LOI of ander opleidingsinstituut de cursus Gewichtsconsulent heeft doorlopen. Een hbo-opleiding is niet nodig. ‘Gewichtsconsulent’ is geen beschermde titel. In principe kan iedereen zich gewichtsconsulent noemen. Een gewichtsconsultent is alleen bevoegd om mensen met overgewicht te begeleiden en heeft geen medische achtergrond.

Een diëtist kan patiënten begeleiden met overgewicht in combinatie met andere medische klachten, zoals onder andere hoge bloeddruk of een te hoog cholesterolgehalte, diabetes, voedselallergie, spastische darm.

Waarschijnlijk is een gewichtsconsulent goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dietist is hbo opgeleid. En kan zelfstandig werken of in dient van bv. een instelling. Iedereen kan zich gewichtsconsulent noemen maar meestal zijn het gewoon verkopers van bepaalde produkten zoals bv. Herbalife. Ze adviseren je vooral het produkt waar zij natuurlijk geld aan verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil tussen een gewichtsconsulent en diëtist is met name het feit dat een diëtist zich met allerlei problemen op het gebied van voeding bezig houdt en een gewichtsconsulent voornamelijk met gewichtsproblemen.

Toegevoegd na 44 seconden:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/opleiding-en-beroep/56849-een-opleiding-tot-gewichtsconsulent.html