wat is schele hoofdpijn?

Ik stond vanmorgen op met een vage soort hoofdpijn.. Als ik met mijn rechter oog naar recht of links kijk doet het pijn.. Mijn vader zegt dat je dit schele hoofdpijn noemd. Klopt dit? En wat betekend het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb met een oog last met links en rechts kijken! En ik stel een vraag, verwacht niet zulke onozele reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zo iets wanneer ik moe ben, of niet helemaal fit ben. Ik heb dan geen echte hoofdpijn. Wanneer ik recht vooruit kijk, heb ik nergens last van, maar zodra ik met beide ogen naar links of naar rechts kijk, dan doet het pijn. Of dit echt pijn is, weet ik niet, maar het houd bij mij vaak op wanneer ik meerdere keren achter elkaar ga draaien met de ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie ook hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/pijn-vandaag-soort-hoofdpijn-ooghoeken.300718

Antwoorden (2)

Schele hoofdpijn ook wel vaak migraine genoemd.Maar dit geeft dan wel ergere symptomen als u beschrijft,dus bij u waarschijnlijk een andere soort hoofdpijn.

Schele hoofdpijn

zie: migraine
fremar
12 jaar geleden
Schele hoofdpijn is een hoofdpijn die zodanig ernstig is, dat je je ogen niet eens meer ergens op kunt focussen ; je ziet er letterlijk scheel van. Vaak is dat migraine, maar het hoeft niet ; je kunt ook schele spanningshoofdpijn ofzo hebben.
Vage hoofdpijn valt dus niet in die categorie, maar als je ogen bewegen al pijn doet, zou ik dat nauwelijks vaag meer noemen.

Het is een beetje lastig met hoofdpijn om precies te zeggen wat wat is, omdat je niet in je hoofd kunt kijken en op symptomen en subjectieve beschrijvingen af moet gaan, en als jij vind dat het schele hoofdijn is ; prima. Daar zijn geen aparte pilletjes voor, die je met een ander soort hoofdpijn niet hoeft te nemen ofzo.

Het betekent in de regel dat je rustig aan moet doen (wakker worden met hoofdpijn betekent vaak slecht of te warm (te weinig zuurstof) geslapen, de avond ervoor gedronken (of te weinig gewoon vocht gedronken) of dat je iets onder de leden hebt (flinke verkoudheid ofzo). Kalm aan doen dus.

Toegevoegd na 37 seconden:
Oh, en uiteraard vooral je ogen rust gunnen ; dus geen teevee kijken, computeren en al helemaal niet op en mobieltje zitten turen.