Nog aan de pil,na baarmoederverwijdering ?

Gisteren bij de gynaecoloog geweest,na een jaar heel veel vloeien 22 dagen dan 10 dagen niet en weer opnieuw 3 weken,nu blijkt dat ik een vleesboom van 4,5 cm in baarmoeder heb zitten,bij baarmoedermond,ze gaan baarmoeder verwijderen,is naar achteren gekanteld,dus niet goed te beoordelen of eierstokken ook weg moeten,gaan eerst via kijkop. beoordelen en onder operatie beslissen ze hoe en wat.
Nu zit ik sinds klein jaar aan de antidepressiva,maar slik ook de dianapil(dit vooral om menstruatie te regelen en hormoonspiegeling op peil te houden),nu heb ik vergeten te vragen of ik als de eierstokken blijven zitten ,ik dan de pil nog nodig heb,of ik die dan kan stoppen.
Ik slik nog diverse andere medicijnen,dus liever weg met de pil.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Gezien je klachten, een vleesboom, worden doorgaans de eierstokken niet verwijderd bij een baarmoederverwijdering. Anders zou je in één klap in de overgang terechtkomen als je nog menstrueerde.

De anticonceptiepil maakt over het algemeen de menstruatie gelijkmatiger via beïnvloeding van de hormoonhuishouding. Menstrueren doe je natuurlijk ook niet meer zonder baarmoeder maar ik zou even doorgaan met die Diane totdat je overlegd hebt met je gynaecoloog. Gezien de omstandigheden lijkt me dat de beste methode om je hormoonhuishouding zo stabiel mogelijk te houden totdat de gynaecoloog anders beslist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrijpelijk. Zo'n operatie is al geen kleinigheid en ik kan me ook heel goed voorstellen dat daarnaast juist die hormonale gevolgen vragen opleveren. Stel ze aan de gynaecoloog maar degene die je opereert, als dat iemand anders is, zal daar ongetwijfeld ook antwoord op kunnen geven.

Andere antwoorden (1)

Zonder baarmoeder kan er geen kind in groeien dus de pil zal je niet meer nodig hebben,Misschien moet je hem door blijven slikken met het oog op de hormonen,dat je niet vervroegt in de overgang komt.Maar dat is toch iets voor de dokter om te beslissen.
Wens je beterschap.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met eierstokken hou je toch die hormonen, ook al menstrueer je niet meer na baarmoederverwijdering.