Ik heb een oorontsteking aan 1 oor, het andere oor zit dicht. Nu hoor ik stemmen veel hoger dan normaal. Alsof ze helium hebben geinalleerd.Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (5)

dat kan je beter aan je huisarts vragen dan hier.
maar ik denk wel dat het kan omdat je nu eenmaal je oren verstopt hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, de lage tonen kan je waarschijnlijk minder goed horen door de ontsteking. Als je behandeld wordt voor de ontsteking (druppels) en verder geen extreme pijn hebt of misselijk bent is er verder niet veel om je zorgen over te maken.

Je krijgt hetzelfde effect een beetje als je zelf praat of fluit en je oren dichtdrukt. De toon gaat dan omhoog.

Toegevoegd na 5 minuten:
NB. Als de ontsteking langer dan enkele dagen duurt en je pijn hebt zou ik wel met de huisarts overleggen, maar dit advies heeft verder niets te maken met je ervaring dat je nu tijdelijk anders hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal hoor je meer zwaardere stemmen het kan ook wel mogelijk zijn dat je hogere stemmen hoort als ik jou was zou ik even je huisarts bellen enom raad vragen misschien kan de huisarts jedoorverwijzen naar een KNO arts succes en beterschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt helemaal! Heb een paar jaar geleden precies hetzelfde probleem gehad. Ik werd er gek van, ik omschreef het toen als Marsmanstemmetjes. Ben toen diezelfde dag nog naar de huisarts gegaan en kreeg het advies te gaan Otrivinnen (= merk neusspray) 3x daags om de boel weer open te krijgen. Keel,neus en oor staan met elkaar in verbinding. Sterkte, wees gerust, het gaat weer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb precies t zelfde en peniciline,paracetamol en neusspray gebruikt. Nu blijf ik met een dicht oor en robotstemmen zitten. Mijn huisarts zei dat dit nog lang kan duren????