Wat kan de pijn in mijn been zijn?

Ik stond vanmiddag op uit een stoel en ineens had ik echt een hele erge steek in mijn been, bij mijn knieschijf. Ik dacht dat dit zo wel weg zou gaan, maar het is nu nog niet weg. Ik heb vooral hevige pijn als ik mijn been buig (bijvoorbeeld als ik ga zitten) en dan voelt het net alsof mijn knieschijf gedraaid zit. Wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Door het zitten kan het zijn dat je de gewrichtsbanden dat de pezen die toekomen aan de schijf en beetje uitgerokken zijn. Wanneer je dan plotseling rechtstaat, dan komt de knieschijf iets losser op je knie te liggen en kan het zijn dat ze niet perfect over de knie glijd, waardoor er een kleine kwetsuur op het kraakbeen onstaat
Dit kan de pijn veroorzaken. Ook kan de meniscus wat geforceerd zijn.
Op zich geen dramatische zaken, maar toch eens een bezoek brengen aan de dokter, als de klachten blijven duren want het zou kunnen zijn dat vet de voorbode is van iets dat gaat komen
Robby BB