Waarom heb ik uitslag op mijn jukbeenderen?

Ik heb altijd een gladde, schone huid gehad zonder mee-eters/pukkels en ik eet redelijk gezond, maar twee dagen geleden was ik in de Ardennen en heb ik heel veel chocolade en snoep gegeten en die avond nog gebarbecued met vlees wat niet al te goed smaakte. Nu ben ik weer terug in huis en ik werd wakker met uitslag op mijn jukbeenderen. Ik weet niet hoe dit komt, heb er ook al eczeem crème op gesmeerd maar ik weet niet of dit helpt. Waarom heb ik uitslag? En ligt het aan het voedsel of iets anders? En gaat het wel gauw weer weg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
Allergische reactie?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hangt er allemaal vanaf watvoor uitslag het is. Zou je een foto kunnen plaatsen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
is het droog en schilferig? of is het juist vettig met pukkeltjes/puistjes? en zit het echt alleen op je jukbeenderen/gezicht? of heb je verder op je lichaam ook nog uitslag?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is de afgelopen dagen mooi, warm weer geweest. Heb je niet gewoon de zon in je gezicht ? (Oftewel een klein beetje verbrand) ? Dat is zeker niet denkbeeldig....

Antwoorden (1)

In chocolade zit o.a. histamine. Wanneer je hier veel van eet (het zit ook o.a. in wijn en fruit ) kan het allergie opwekkend werken. Je hoeft dus niet speciaal allergisch te zijn voor chocolade. Het kan zijn dat je iets anders gegeten hebt wat door de histamine getriggerd is.
Ga eens na waar je verder nog mee in aanraking bent geweest. Misschien heb je een ander soort zonnebrand of waspoeder gebruikt?
Ook de huid op de jukbeenderen is gevoelig voor (zon)licht.
Als je je zorgen maakt kun je het beste even langs de huisarts gaan. Hij/zij heeft er waarschijnlijk wel een zalfje voor en kan je verder nog adviseren wat je wel/niet moet doen.
Stel dat het niet opknapt vraag dan of je naar een dermatoloog of een huidtherapeut mag.