In 1999 vond een team aan de McMaster-Universiteit dat het deel van de hersenen dat gebruikt wordt voor wiskundig denken, ruimtelijke herkenning en bewegingsinzicht 15% breder was dan normaal.
bamibal
12 jaar geleden
Einsteins hersenen werden onderzocht door Dr. Thomas Stoltz Harvey, de patholoog die de autopsie uitvoerde. Harvey ontdekte niets bijzonders aan deze hersenen en bewaarde ze vervolgens in een bokaal gevuld met formaldehyde in zijn laboratorium. In 1999 vond een team aan de McMaster-Universiteit dat het deel van de hersenen dat gebruikt wordt voor wiskundig denken, ruimtelijke herkenning en bewegingsinzicht 15% breder was dan normaal.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein#Overlijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn familie had van tevoren wel toestemming gegeven voor een autopsie en Einsteins hersenen werden onderzocht door Dr. Thomas Stoltz Harvey, de patholoog die de autopsie uitvoerde. Harvey ontdekte niets bijzonders aan deze hersenen en bewaarde ze vervolgens in een bokaal gevuld met formaldehyde in zijn laboratorium. In 1999 vond een team aan de McMaster-Universiteit dat het deel van de hersenen dat gebruikt wordt voor wiskundig denken, ruimtelijke herkenning en bewegingsinzicht 15% breder was dan normaal.
fremar
12 jaar geleden
Hij had niet meer hersenen, maar wel een veel hoger IQ dan gemiddeld en wist dat buitengewoon goed te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is Albert Einstein in de eerste plaats een normaal mens, wel met bovengemiddelde capaciteiten.
Wat hersenen betreft, deze hebben de eigenschap bij herhalen van een taak nieuwe zenuwcellen in te zetten, neurale verbindingen worden daarbij gewijzigd. De "bedrading" verandert door oefenen in een bepaalde richting. Dit is wat hersenscans al na een paar weken laten zien.
Dus hersenmassa zegt niet zoveel over bepaalde talenten, eerder over het gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vorig jaar is er ontdekt dat mensen die gezien worden als 'geniaal' ofwel lange ofwel korte strengen van neuronen hebben.
Korte wijzen op interesse in 1 onderwerp (focussen, specializeren), terwijl mensen met lange strengen voor meerdere zaken interesseren. Lange strengen maken meer connecties in de hersenen tussen neuronen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry, het was vorig jaar gepubliceerd.. zegt niets over wanneer dit ontdekt is.