Mexicaansegriep informatie.Tegenstrijdig? Of snap ik het niet?

Aan de ene kant zeggen ze dat we ons geen zorgen hoeven te maken, het is een milde griep.
Waarom dan toch inenten en niet gewoon uitzieken als je het krijgt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De maxicaanse griep wordt door de media uitgemolken als een koe.
Alles maar werkelijk ook alles komt opgeblazen in het nieuws.
Waar blijven de krantenkoppen dat er in Nederland wel 1000 mensen in het verkeer verongelukken?
Waar blijven de krantenkoppen waar we lezen over al die medische missers in ons land, vorig jaar 1200!!!
Waar lees ik dat er ieder jaar rond de 1000 mensen dood gaan aan de gewone griep?
Mexicaanse griep is handel en paniek zaaien en juist door het paniek zaaien is het handel.
Ik heb het inmiddels gehad, het viel best mee en ik ben er nog, maar je kan er aan dood gaan, maar die kans is tot nog toe minder groot dan aan de gewone griep, dus waar hebben we het over!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn mensen, die de griep beter niet kunnen krijgen.
En trouwens, wat denk je dat er gebeurt als een groot deel van de verpleegkundigen, politieagenten, treinmachinisten, etc. in bed moeten liggen?
Nou ja, van die politieagenten valt natuurlijk wel mee, want de inbrekers hebben ook griep...
14 jaar geleden
Klopt, allemaal angst, angstzaaierij...
De media kloppen het op tot buitengewone proporties...

Allemaal tegenstrijdig en overdreven...

Angstzaaierij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de combinatie van Mexicaanse griep en een onderliggende aandoening (volgens instanties die zich hier voor hun vak mee bezig houden) een groter risico dan normaal met zich meebrengt. Kleine kinderen en zwangeren bijvoorbeeld horen bij de risico-groepen.

Heeft overigens niks met angstzaaierij te maken. Elke griep heeft gevolgen, deze griep is net anders of wijder verspreid waardoor de impact groter is. Gelukkig hebben we nieuws en media die ons bewust maken dat we iets kunnen doen om te voorkomen dat er meer sterfgevallen voorkomen.