Hoe kom ik af van deze kriebel op de zijkant van mn balzak of tussen de balzak en benen?

Ben 14 jarige jongen en hwb nogal vaak last van kriebel op/ naast balzak. Graag oplossingen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32.6K

Antwoorden (6)

Scheren, hoort ook een beetje bij de leeftijd. Of af en toe wat nivea erop smeren ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zak scheren. Evt deel op je benen ook. Nivea soft, verzacht alle zooi.
Je kunt na het douchen je huid goed droogdeppen en mentholpoeder op de plaatsen doen waar het jeukt, dit
schijnt te helpen.
Kan ook zijn dat je moeder teveel waspoeder gebruikt dat je huid hierdoor irriteert.
Dit is een goede vriend van mij eens overkomen en het
hielp toen er minder wasmiddel werd gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien heb je een irritatie
Iedere dag douche en goed drogen en dn talkpoeder erop
Misschien help dat je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was je je balzak met zeep? Het kan zijn dat je allergisch bent voor de zeep die je gebruikt en/of de zeep ervoor zorgt dat de huid van je balzak geirriteerd raakt. De huid daar is namelijk een stuk gevoeliger dan de 'gewone' huid.

Hetzelfde geldt voor waspoeder. Misschien ben je daar allergisch voor.

Ook kan het zijn dat je schaamhaar irriteert of er een haarzakje ontstoken is. Scheer je het haar op die plek? Kijk dan ook naar je scheerzuim en smeer de huid in met babyzalf of talkpoeder.

Het kan ook zijn dat door zweet de huid gaat irriteren en jeuken. Was je na het sporten altijd en trek een schone onderbroek aan. Ook kan het zijn dat je last hebt van de stof van je onderbroek of boxer.

Toegevoegd na 58 seconden:
Oja, je bent 14, je penis en balzak zijn volop in de groei op het moment, dit kan ook jeuk of irritatie teweeg brengen.

Toegevoegd na 2 minuten:
*scheerschuim
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een strakke boxer draagt, of een slip met strak elastiek kan dit zorgen voor jeuk. De balzak hoort wat kouder te zijn dan de rest van je lichaam. Als je het te goed inpakt gaat het een beetje zweten en dat kan irritatie opleveren.

Scheren kan juist jeuk veroorzaken, zeker de eerste dagen na het scheren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt op een schimmelinfectie. Je kunt hiervoor antischimmelcrème kopen (bijvoorbeeld bij het Kruidvat).
Gebruik weinig. Ter voorkoming van dit soort infectie`s raad ik je aan je altijd goed af te drogen na het wassen/douchen, zeker op plaatsen waar de huid tegen elkaar komt.