Als je beter wilt kunnen nadenken, zul je allereerst doen moeten laten. Want: zolang je iets doet, is nadenken lastig.

Actie heeft namelijk nogal de neiging om het rustig overdenken van dingen te overstemmen. Eten (ook iets doen is dat) is ook niet handig als je wilt nadenken; het lichaam gaat toch echt eerst voor het proeven en smaken en daarna pas voor de geestelijke zaken des levens.

Gewoon rustig gaan zitten en je hoofd het werk laten doen; dan blijkt vanzelf wel wat er zich allemaal aan interessante nadenkerigheid voordoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist dingen doen waar je niet bij na hoeft te denken zijn prettig om aan andere dingen te denken.
Bv wandelen of fietsen, maar ook schoonmaken of in de tuin werken werken is het prima denken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nogal afhankelijk van wat er met nadenken bedoeld wordt Nelly. Als je even wilt filosoferen over het leven of je zonden wilt overdenken, dan is het inderdaad lekker om bezig te zijn. Ben je bezig met tentamenvoorbereiding Wiskunde, dan kun je beter achter je bureau gaan zitten en je hoofd het werk laten doen.
rose
12 jaar geleden
Ik ben developer en heb vaak mijn beste ideeën op de hometrainer.
Als beter wilt gaan denken moet je je ten eerste in een rustige omgeving bevinden..

Een omgeving derhalve waar je door niets wordt afgeleid.

Vervolgens concentreer je je op het onderwerp of de stof waarover je wilt nadenken.

Wat je moet eten is het normale gezonde en gevarieerde voedsel.. mèt het liefst wat méér ijzerhoudende groenten en fruit.

IJzerhoudende groenten zijn o.a. andijvie en witlof. Bij fruit bevat vooral de appel veel ijzer.

Ijzer dient namelijk om het transport van zuurstof in het bloed te mogelijk te maken..waardoor de hersenen over zo veel mogelijk zuurstof beschikken.

De werking van de hersenen wordt hierdoor optimaal..en dus moet je dan..theoretisch.. beter kunnen (vòòr èn) nadenken

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontspannen, bewegen (liefst in de frisse lucht), gezond en voldoende eten, voldoende slaap, ventilatie op je werkplek, zorgen dat je je op je gemak voelt op de plek waar je wilt nadenken (sommige mensen willen per se een lichte, opgeruimde plek, anderen kunnen midden in de grootste zooi nog rustig nadenken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waarvoor het is etc. Maar je hersenen werken op suiker dus zorg dat je dat genoeg eet. Verder had ik altijd veel moeite met consentreren tijdens toetsen dan at ik van de voren een dextro energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin: suikers die je uit gewone voeding haalt, werken beter en langer dan zo'n losse hap suiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n losse hap suiker werkt wel maar voor kortere duur
Gezond en gevarieerd eten, regelmatig bewegen en voldoende slapen zijn een eerste vereiste.

Verder kun je beter leren denken door meer andere, nieuwe denkbeelden op te nemen, b.v. door te lezen of informatieve programma's te kijken.

Je verdiepen in de logica kan ook enorm helpen bij het vermijden van bekende denkfouten.

Wat ook heel effectief is, is het lezen van artikelen waarin iemands standpunt wordt weerlegd, omdat daarin meestal denkfouten worden blootgelegd.

Veel lezen dus, met name informatieve boeken. Biografieën van wetenschappers stimuleren het denken ook enorm.