Kun je de Mexicaanse griep ook een beetje krijgen?

Moet je bij de mexicaanse griep persé hoge koorts krijgen of kun je de griep ook in lichte mate krijgen. Dat je wel hoofdpijn hebt en hoest, maar dat je er geen of slechts lichte koorts bij krijgt?

Toegevoegd na 2 minuten:
Een beetje kwakkelen dus...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Griep heb je of heb je niet; dus ook de mexicaanse griep. Echter, de mate waarin je er ziek van wordt verschilt van persoon tot persoon. De een krijgt hoge koorts, de andere alleen wat verhoging.
De precieze reden is niet duidelijk. Wel is zeker dat mensen met een mindere weerstand een grotere kans hebben op complicaties.

Probleem is dat de meeste mensen een verkoudheid ook griep noemen. De symptonen zijn namelijk het zelfde alleen bij verkoudheid meestal minder heftig. Het grootste verschil zit hem echter in de duur. De griep komt plotseling opzetten, binnen 3 uur, terwijl er bij een verkoudheid meestal een aantal dagen malaise aan vooraf gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

er zijn ontzettend veel griep varianten met veel overeenkomstige klachten, als je niet voldoet aan de klachten van de mexicaanse griep dan zul je het ook niet hebben.

50+ers kunnen nog wel wat resistentie hebben omdat deze variant griep vroeger ook voorgekomen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn idee is,dat je of wel griep hebt,of niet.Een klein beetje lijkt me sterk. Je kunt natuurlijk wel een beregoede conditie hebben,zodat je er beter tegen kunt! Verder lijkt het me net zoiets als: Een beetje zwanger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordat je reageert op mijn antwoord ik had eerst geantwoord en vervolgens ging ik de andere antwoorden lezen,anders was mijn antwoord niet verschenen.
Even gebaseerd op mijn eigen ervaring van een maand, of 2 terug kan dit. En de griep kan in 36 uur gewoon weer voorbij zijn. Ik heb me als (kleine) ZZP'er niet meer tijd gegunt...

En wat is de definitie van hoge koorts? Ik ben van mening dat je dan echt 40-42 graden koorts moet hebben. Waar je gezien de huidige temperaturen (22 graden Midden Limburg) al snel aan zit. Ook zonder griep in een fabriekshal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou niet goed zijn als je koorts krijgt van de temperatuur in een fabriekshal. Als het goed is doet je lichaam er alles aan om op de juiste temperatuur te blijven.
En een echte griep is na 36 uur niet voorbij. Je zult een flinke verkoudheid hebben gehad. Met een echte griep lig je echt wel even een paar dagen op bed. Ik heb in mijn leven pas 1 keer een echte griep gehad. Daarvoor noemde ik ook iedere stevige verkoudheid griep, maar nu weet ik wel beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De griep duurt *gemiddeld* ongeveer twee tot zeven dagen. Dat wil zeggen dat er óók mensen zijn bij wie het korter of langer duurt. 36 uur kan wel. Dat zeker de tijdsduur van ziekte ook wel te maken heeft met hoeveel tijd je jezelf gúnt om ziek te zijn, dat herken ik als ex-ondernemer heel goed. Als ziekte betekent dat je geen inkomen hebt, kun je ineens héél gemotiveerd zijn om snel weer te beginnen en jezelf daarom beter te 'verklaren'. Het gekke is dat je dan ook werkelijk sneller beter bent. Nee, dat is vast niet gezond, en ja, het kan zijn dat je dan iets langer last hebt van de naweeën, maar die negeer je gewoon; er moet brood op de plank komen en de schoorsteen moet blijven roken.
Koorts krijg je wel, maar na drie dagen ben je er vanaf.Net zoals bij een gewone griep eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt zelfs drager zijn en toch helemaal klachtenvrij.

We komen vrijwel allemaal wel ieder jaar in contact met de griep. Toch krijgen we niet ieder jaar allemaal de griep. Soms kan je lichaam een infectie al succesvol bestrijden voordat die infectie echt voet aan de grond krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoals je een beetje zwanger kunt zijn kun je ook een beetje de mexicaanse griep hebben, niet dus je hebt griep of je hebt geen griep,wel kun je besmet zijn en geen of slechts weinig sympomen hebben.
de mexicaanse griep is een min of meer normale griepvariant,dus zijn de symptomen ook normaal.