Waarom huil je ook bij goed nieuws?

Ik heb de afgelopen weken juist emmers vol gehuild omdat ik bang was voor slecht nieuws...en nu jank ik al weer vanaf vanmorgen vroeg omdat ik goed nieuws heb gehad... ben ik nu zo'n muts of hoe zit dat?
(Mijn moeder, mijn vriendin en een collega van me trouwens ook hoor...)

Voor diegene die mijn story kennen.. de uitslag was dat ik buiten een lege buik verder gevuld ben met kerngezonde organen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
wat een heerlijk nieuws! :)
van harte congoleo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat moet dat een opluchting zijn geweest! Gefeliciteerd!
Volgens mij moet men (ik tenminste wel) ook huilen als je heel erg opgelucht bent. Dus daar is niets mutserigs aan :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat fijn voor je, gefeliciteerd. Logisch dat je een traan moet laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed nieuws zeg! mag je rustig een emmertje tranen voor huilen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat fijn voor je ,gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O wat een heerlijk nieuws! Ik zou ook een rivier vol kunnen huilen alleen al door de ontlading. Proficiat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd! En dat janken bij goed nieuws: heel herkenbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oef... you go girl!!
Ben blij voor je, ik heb dit 10 jaar geleden meegemaakt.

Het beste antwoord

Weet je waarom je huilde:

Omdat je eindelijke bevrijd werd.

Bevrijd van alle angsten die je hebben vastgenageld. Zo lang. Eindelijk kon je alles loslaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gdanonym +1

Andere antwoorden (7)

Ha, die Congoleo;

Dat is een reflexmatige ontlading van de opgekropte emoties. Net zoiets als huilen van geluk eigenlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als iemand je daarom een muts zou vinden; big deal! Jij moet met je goed en slechte nieuws omgaan zoals jou dat het beste past. En nog gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omwille van de sterke emoties..wenen van blijdschap of wenen van verdriet. Het ene is wel een prettiger aanvoelen dan het andere.
Bij wenen van blijdschap, kan je lachen met tranen in de ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd, dat is een heeel mooi bericht, en nee hoor je bent geen muts, het is gewoon een emotionionele reactie, ontlading van spanning. Een paar weken geleden gingen we naar diploma zwemmen, moest jij eens kijken hoeveel moeders en soms ook vaders stiekem een traantje wegpinkten als hun kind door "het gat"was gezwommen. Puur ontlading.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gefeliciteerd ,je zal ontladen van de spanning.Nee je bent geen muts!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stroomt over van vreugde... Lekker doen hoor, dan leef je echt... Elk moment is zo kostbaar... Dat je zo iets moet meemaken voordat jij kunt zien dat elk moment zo kostbaar is... Raar hé... En wist je dat als alles goed is, dat je het weer gaat vergeten? Wist je dat?...

Maar nu kun je genieten en overstromen... Lekker doen... Dat is het leven, zien dat het niet, maar dan ook echt niet vanzelfsprekend is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
één woord,
Emotie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de spanning die eruit komt. De één uit dat met huilen de ander met iets anders. Niks aan de hand hoor!