Wat is er aan de hand?

Ik voel een soort "spierpijn " in het gebied onder de pink en rondom de pols van mijn linkerhand. Als ik mijn hand tot een vuist maak of iets optil dan voel ik het heviger. Kan dit komen door te zwaar/verkeerd tillen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit zal een klein spier-scheurtje zijn. Niets om je zorgen over te maken. Je voelt het harder wanneer je de spier gebruikt dus aanspant. Probeer zoveel mogelijk rust te geven en dan geneest het vanzelf.

zou kunnen of teveel de zelfde beweging gemaakt als het erger wordt naar de huisarts

Waarschijnlijk is dat kramp. heb ik ook wel eens spontaan. Ik kan dan nooit achterhalen waardoor het zou kunnen komen. Ik heb er de theorie achter geplakt, dat ik er snachts verkeerd op heb gelegen, en als die hand dan weer wakker word, voel je de pijn pas, dus je voelt het niet meteen als je opstaat. Bij mij is het de volgende dag zeker weer weg.

Het kan wat overbelasting zijn. Ik heb het ook, dan hier, dan daar. Ik gebruik SRL creme, te koop bij drogist, werkt erg goed.

Kan het begin zijn van het Carpale-tunnelsyndroom. Voor uitleg zie de link hieronder.

Ik herken de pijn, maar niet van tillen. Bij mij was het het begin van een RSI-klacht, ook wel "muisarm" genoemd. Dat is: veelvuldig dezelfde beweging herhalen met een lichaamsdeel. Komt voor bij mensen die erg veel met computers werken, ook bij cassiëres.

Ja dat makkelijk door te zwaar verkeerd tillen komen. Ik denk dat die licht is gekneust is. Wat mij betreft gewoon eventjes naar je weet wel?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100