Wat is er aan de hand?

Ik voel een soort "spierpijn " in het gebied onder de pink en rondom de pols van mijn linkerhand. Als ik mijn hand tot een vuist maak of iets optil dan voel ik het heviger. Kan dit komen door te zwaar/verkeerd tillen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dit zal een klein spier-scheurtje zijn. Niets om je zorgen over te maken. Je voelt het harder wanneer je de spier gebruikt dus aanspant. Probeer zoveel mogelijk rust te geven en dan geneest het vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

zou kunnen of teveel de zelfde beweging gemaakt
als het erger wordt naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is dat kramp. heb ik ook wel eens spontaan.
Ik kan dan nooit achterhalen waardoor het zou kunnen komen.
Ik heb er de theorie achter geplakt, dat ik er snachts verkeerd op heb gelegen, en als die hand dan weer wakker word, voel je de pijn pas, dus je voelt het niet meteen als je opstaat.
Bij mij is het de volgende dag zeker weer weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zou het inderdaad goed kunnen dat ik op mijn hand heb geslapen. Wat ik echter ook vermoedt is dat het komt van het tillen van zware boodschappen en dat is vaak een hele kist vol!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan inderdaad ook.
Allen bij mij is dat niet het geval.
Ik doe pas boodschappen voor mezelf, en koop dan in een keer in voor een week, en dan moet ik ook zware boodschappentassen tillen, maar ik heb er nog nooit geen last van gehad sinds dat ik veel boodschappen doe.
Terwijl ik ervoor wel vaak last van heb gehad.
Dus ik blijf nog even bij mijn theorie voor mezelf ;-)
Het kan wat overbelasting zijn. Ik heb het ook, dan hier, dan daar. Ik gebruik SRL creme, te koop bij drogist, werkt erg goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het begin zijn van het Carpale-tunnelsyndroom.
Voor uitleg zie de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken de pijn, maar niet van tillen.
Bij mij was het het begin van een RSI-klacht, ook wel "muisarm" genoemd. Dat is: veelvuldig dezelfde beweging herhalen met een lichaamsdeel.
Komt voor bij mensen die erg veel met computers werken, ook bij cassiëres.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan in ieder geval geen muisarm zijn want ik gebruik mijn muis rechts.
Ja dat makkelijk door te zwaar verkeerd tillen komen. Ik denk dat die licht is gekneust is.
Wat mij betreft gewoon eventjes naar je weet wel?