Ha, die Peter;

Niet exact; vaccineren is een vorm van inenten; het gaat daarbij om het toedienen van een vaccin; een preparaat dat het immuunstelsel moet activeren tegen een ziekte. Inenten kan ook gaan om het toedienen van een medicijn of antistof, iets anders dus dan een vaccin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Inenten is een prik krijgen. Sommige prikken zijn gevuld met een vaccin, maar niet allemaal - denk maar aan suikerpatienten, die insuline prikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier ben ik dan weer nieuwsgierig naar. Denk maar aan suikerpatiënten enz..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
insuline is geen vaccin, of bedoel je dat niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diabeten prikken wel,maar dat is om hun bloedsuikerspiegel te bepalen! Insuline spuit je.
Bij vaccineren krijg je een verzwakte vorm van de ziektekiem ingespoten, zodat je lichaam antistoffen gaat aanmaken, dus het stofje wat je inneemt. Ze kunnen ook anders dan via een injectienaald worden genomen. Bij inenten gaat het om de spuit, dus de manier van toedienen.