Mijn zusje van 3 heeft een splinter. Ze heeft daar pijn aan. hoe kan je dat eruit halen zonder een pincet?

Toegevoegd na 21 minuten:
De splinter zit in de voet.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Erna55
6 jaar geleden
Vraag een van je ouders er even naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat heb ik al gedaan maar dat helpt niet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kijken helpt inderdaad niet. Als het geen pijn doet, de plek wassen.
Dan 10 minuten weken in warm water.
https://wij.nl/kind-info-ehbo/artikel/splinters Soms lukt het een splinter te pakken tussen je nagels. (je nagels kan je als pincet gebruiken)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
heeft u al geprobeerd om het net als een puist uit te knijpen?

Antwoorden (2)

In bakje warm met water met wat biotex en dan de voetjes er in en toch de pincet als die er beter uit komt. Met een naald kan ook maar dat is nog lastiger als je daar niet handig in bent. Dus zet haar op een klein stoeltje teiltje met warm water met wat wasmiddel er in de huid gaar rimpelen en dan snel met de pincet eruit halen. Of met tape !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niet zomaar elk wasmiddel pakken.
En voetjes erin werkt natuurlijk alleen als de splinter in een voet zit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja sorry ik ging er van uit dat het in haar voet je zat . Omdat ik dat zo voor me zag. Rare aanname van mij
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je aanname klopte anders wel. :-)
Aan de 2 zijkanten van de huid naast de splinter duwen zodat het puntje naar boven komt, dan kun je deze er vaak uittrekken met je vingers. (Bij mij is het in ieder geval vaak gelukt) Succes!