Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Als de hoge bloeddruk ontstaan is tijdens het gebruik van oa Diclofenac, zou deze dan weer 'normaal' worden of verlagen na staken van de Diclofenac?

kan het lichaam dan 'herstellen'?

Toegevoegd na 1 minuut:
Diclofenac is ca. 3 jaar gebruikt, ook chronisch gebruik van Prednison, kenacort en Dexamethason (nu 0,25 mgr'

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is wel erg lang en erg veel zware medicijnen. Diclofenac kan inderdaad de werking van bloeddrukverlagers tegenwerken, maar het zorgt op zichzelf niet voor een hoge bloeddruk. Je kunt dit het beste overleggen met de arts die jou al deze medicijnen heeft voorgeschreven, zodat het weer op een verantwoorde manier kan worden afgebouwd.

Bronnen:
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie...

Of dit nu van de diclofenac komt vraag ik mij af, je gebruikt zo veel medicijnen dat die ook de boosdoener kunnen zijn. Ik zou het aan mijn dokter vragen,want een hoge bloeddruk moet je goed in de gaten houden,daar kunnen zo veel nare dingen van komen dat je daar geen risico mee kan nemen Dus even naar de h.a..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100