Is dit nou echt voetschimmel? Zie uitleg.

Om de paar maanden scheurt m'n huid tussen 2 tenen. Is dit nu echt voetschimmel?

Ik heb het nu weer en begin te twijfelen of het nu schimmel of iets anders is.
Het begint eerst met jeuk, als ik dan tussen m'n tenen kijk zie je duidelijk een scheur. En door de jeuk krab ik het kapot...

Schimmel of geen schimmel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja dat is echt een vorm van voetschimmel, ook dat het om de paar maanden terugkomt. Ik heb precies hetzelfde en mijn zoon ook. Langer doorgaan met smeren met zalf tegen voetschimmel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had dat zelf ook regelmatig. Nu steeds minder omdat ik echt goed droog tussen mijn tenen. Helpt bij mij echt super! De zalfjes en alles werken niet echt, in ieder geval niet snel genoeg. Mijn advies is, na het douchen goed drogen met de handdoek, daarna nog met keukenpapier oid om het echt goed te drogen. Mocht je last hebben van de schimmel, het is kapot, slaap dan met een stukje tissue oid tussen de tenen waar het kapot is. Houd het op z'n plek met pleister oid en de volgende dag is het al minder.
Voor mij is dit echt dé oplossing gebleken. Goed droog maken en het liefst ook houden. Toch kapot? Even een nachtje of twee slapen met tissue tussen de tenen en klaar.
Ik heb inmiddels al bij een jaar zo'n tube van Lamiscil ofzo in m'n kastje liggen maar gebruik het niet omdat bovenstaande perfect werkt. Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat het ook voor jou werkt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien werkt het het snelst om wel die zalf te gebruiken én goed af te drogen en slapen met die tissue.
Verschijnselen van voetschimmel zijn:
Een wittige schilfering tussen de tenen, soms met pijnlijke kloofjes. Vooral de ruimte tussen de vierde en vijfde teen is vaak aangetast.
Jeukerige blaasjes, vooral op de voetzolen, die later tot bruine vlekjes of korstjes indrogen - daarna schilfert de huid af.
Roodheid en schilfering van grote delen van de voetzolen en van de voetranden

Als je bovenstaande herkent zou het voetschimmel "kunnen" zijn.
Toch raad ik je aan om de HA er nog even naar te laten kijken omdat je zegt dat je een duidelijke scheur ziet.
Het kan dan misschien een andere oorzaak hebben zodat je het ook anders moet behandelen.

Wil je het ons nog even laten weten ajb?
Groet vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kloof waar jij het over hebt ís de scheur waar de vraagsteller het over heeft ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Pelle,ik dacht dat kloofjes ook droge harde velletjes waren,weet wel dat een kloof een scheur is maar leek me erg groot tussen de tenen ;-) vandaar! Ik heb net even gekeken bij kloofjes tussen de tenen en las dat het ook kan komen doordat het juist erg droog is dus misschien toch beter dat ennairam de HA er even naar laat kijken?