Hoi Danoontje
Ik denk het wel ja, je assisteert toch bij behandelingen neem ik aan? Dan kom je toch direct of indirect in aanraking met speeksel van mensen waarin allerlei ziekteverwekkers huizen.....
Daar kan heel goed het 1Hn1-virus bijzitten, waardoor jij ook geinfecteerd kunt raken.
Ik denk dat je je moet laten inenten. Ook om andere mensen niet te besmetten uiteraard...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut, en ik neem toch aan dat je dat als tandartsassistente zelf ook wel kunt verzinnen?
Of ben ik nou echt de sukkel van de week?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, iemand die in de gezondheidszorg werkt valt in de risicogroep om een vaccinatie tegen de Mexicaanse griep te ontvangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als tandartsassistente niet... Als mens val je echter wel onder de risicogroep...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je opgeroepen voor vaccinatie? Ja
Ben je niet opgeroepen? Nee

Iedereen in risicogroepen is opgeroepen voor vaccinatie, ben je bang dat ze jou hebben overgeslagen? Neem contact op met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het eigenlijk niet. De achterliggende gedachte is volgens mij dat mensen in de gezondheidszorg ingeent worden als ze in aanraking komen met mensen die een potentiele risicogroep zijn. Dus meer bedoeld om die mensen niet aan te steken met de Mexicaanse griep dan om zelf de ziekte niet op te lopen. De mensen waar jij mee werkt vormen niet een speciale risicogroep. Geen ouderen, (jonge) kinderen of mensen met een zwakke gezondheid.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat is dus meer een afspeigeling van de maatschappij, al zitten daar natuurlijk ook mensen van de risicogroep tussen. Echter aan slager of cassiere komt ook met die mensen in aanraking en die worden niet speciaal ingeent. Terwijl die geeneens beschermende mondkapjes en handschoenen dragen. Jij als tandartsassistent neem ik aan wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij lijkt van wel.

Maar ik werk al maanden op plaatsen waar dagelijks mensen uit Mexico komen en wij nog nooit als speciaal behandeld. Dus wie is nu risicovoller dan wie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,
Als apothekersassistentes krijgen ook geen vaccinatie.