hoe kan het dat ik ongesteld wordt terwijl ik de pil slk?zie uitleg

Twee weken geleden had ik de stopweek en toen werd ik niet ongesteld. Nu ik gewoon de pil slik word ik dus ongesteld. nou was mijn vraag hoe het zou kunnen komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
wat ik er nog bij wil zeggen ik slik hem niet pas net ik slik hem al 3 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Heb je meerdere strips geslikt of maar 1?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb 1 strip geslikt

Het beste antwoord

Het kan meerdere redenen hebben.
Als je je strip hebt doorgeslikt dan ben ik tijdelijk ontregelt en dan kunnen tussentijdse bloedingen voorkomen.
Als je last hebt van stress kan dit een lichamelijk uitwerking hebben, bijv. op deze manier.
Hetzelfde geldt voor vrouwen die dolgraag zwanger willen worden. Als een vrouw super graag zwanger wil zijn, kan het lichaam daarop reageren en blijft de menstruatie uit. Maar de bloeding komt alsnog, een weekje later dan normaal.
Met de eerste paar keer seks kan een vrouw ook op deze manier reageren. Dit hoor en lees je niet vaak, maar bij mij was dit een oorzaak.
Verder kan het ook door een virus of bacterie komen. Een simpele griep of verkoudheid kan al de oorzaak zijn. Dit lichamelijke verschijnsel hoeft niet altijd voor te komen als je ziek bent (geweest), maar het kan wel.

Wacht even af hoe de volgende strip gaat. Mocht het dan weer voorkomen, kun je altijd een huisarts bellen en om advies vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord

Andere antwoorden (2)

misschien is je hormonen huishuoding in de war even goed in de gaten houden als het de volgende maand niet over is wel naar de huisarts gaan want het kan van alles zijn hoeft niets erg te zijn hoor maar het is natuurlijk ook erg lastig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het uitblijven van een onttrekkingsbloeding in de stopweek is heel normaal, dat gebeurt met name vaak als je de pil wat langer gebruikt. Een doorbraakbloeding is ook niet zo heel vreemd, maar als het vaker voorkomt of je hebt ook andere klachten, dan zou ik toch even contact opnemen met je huisarts.