Als je 50+ bent dan gaat afvallen een stuk langzamer dan wanneer je jonger bent. Je lichaam is niet meer in de groei en je verbrandt ook al minder calorieën per dag. Het belangrijkste is dus dat je niet voor een crashdieet kiest, waarbij je in korte tijd ontzettend veel afvalt. Dan krijg je alleen maar last van een slappe huid en daar word je niet mooier van. Doe het dus lekker rustig aan, een pond tot hooguit een kilo per maand, langzaam maar gestaag, zodat je lichaam mee kan krimpen en je ook geen last krijgt van hongeraanvallen. Heel veel succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niet meer dan 1 kg per week, zo is het redelijk vol te houden en grotere kans dat het blijvend is.
Ritsuka
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
joeps, is dat niet al veel? ik had gehoord van 1 kilo per maand....om niet uit te gaan zien als een hangbuikzwijn eenmaal ik magerder word
is 4 kilo per maand niet erg veel? weet het niet hoor, maar lijkt gewoon zo.
Ritsuka
12 jaar geleden
1 kilo per week is als een maximum ingesteld he, daar moet je niet boven gaan zitten. zolang je maar geleidelijk resultaat ziet in de spiegel en op de weegschaal is het goed, het ligt eraan hoe je lichaam reageert op de veranderingen.
4 kilo per maand, zo snel gaat het misschien in het begin, maar daarna gaat het trager.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 kilo per week is verrekt veel.
1 pond per week is prachtig. In het begin gaat het vaak wat sneller. Dit is wat diëtistes aanhouden.
Overigens niet alleen als je 50+ bent trouwens; dat geldt voor elke volwassen leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 kilo per week is voor alle leeftijden verantwoord. Ook voorkomt dit het jojo effect. Wanneer je snel afvalt is de kans groter dat je nadien het oude gewicht weer terugkrijgt inclusief een paar kilo extra... Streef dus naar +/- 1 kilo per week
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 kilo per week is teveel.
Als je niet afvalt om er goed uit te zien in een bikini of bermuda dan is een halve kilo per week een mooi tempo. De kans dat je je daarbij prettig blijft voelen is groter dan bij een sneller tempo waardoor meteen ook de kans op terugvallen kleiner is. Hou in je achterhoofd dat op gewicht blijven belangrijker is dan afvallen want op zich is dat niet zo'n kunst. Probeer dus te achterhalen met welk voedings- en bewegingspatroon je op gewicht kunt blijven.

Voor mij scheelt het zoveel mogelijk vermijden van geraffineerde koolhydraten al heel veel. Daardoor heb ik minder honger waardoor ik me minder snel laat verleiden. Zo af en toe vergis ik me en eet achter elkaar een halve zak witte bolletjes leeg. Ondanks het eiwitrijke beleg in de vorm van kaas en vleeswaar blijf ik ervan dooreten, terwijl ik anders aan één zelfgebakken speltboterham genoeg heb. Met volkoren- of Slankbrood bereik ik zo goed als hetzelfde effect: geen honger.

Als ik op die manier de koolhydraten zoveel mogelijk beperk tot één maaltijd per dag val ik een halve kilo per week af. Daar blijf ik me prima bij voelen, wat ik heel belangrijk vind.