Van mijn huisarts hoorde ik dat 3 keer in de week een zaadlozing een gunstige frequentie is om een zwangerschap te " bevorderen". Hoe komt dit dan?

Ik was voor iets anders bij de huisarts en stelde deze vraag, niet omdat er iets aan de hand is met de vruchtbaarheid van mij of mijn man.
Toen ik thuis was drong het tot me door en vraag me af hoe dat komt. Kun je dan niet beter iedere dag seks hebben? En is het dan erg om dat wel te doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

'vers' zaad is krachtiger dan 'oud' zaad, dus regelmatig seks hebben is gunstig.
Eens per drie dagen is gunstig omdat dan de hoeveelheid sperma bij de meeste mannen wat groter is dan bij elke dag.
Genoemde drie dagen is dus een compromis tussen 'versheid' en 'hoeveelheid'.
(geen bron bekend)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Drie keer in de week is overigens ongeveer om de dag en niet eens per 3 dagen, maar verder klopt je verhaal helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las dat het om de 3 dagen het gunstigste is, maar goed antwoord !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas maar 1 antwoord. Wel een goed antwoord overigens.