Onderzoek op gonnoroe en chlamydia kan worden gedaan aan de hand van urine. De arts bekijkt het liefst het eerste beetje van de urine. Bij een infectie zitten in dat eerste beetje urine de meeste bacterieen. Onderzoek aan de hand van urine, is op dit moment voor mannen net zo betrouwbaar als een uitstrijkje van de plasbuis.

Mannen die anale seks hebben krijgen ook vaak een wattenstokje om zelf de anus te testen.

bij een soa-polikliniek wordt het bloed standaard onderzocht op aanwezigheid van syfilis, hiv en hepatitis B.

Ook kunnen ze een monster afnemen in de plasbuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt evebtueel naar de geslachtsdelen gekeken en wellicht ook even van achter als daar aanleiding toe is.

Daarnaast nemen ze bloed af welke onderzocht wordt op soa.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een soa-test kun je op verschillende manieren worden onderzocht. Hoe het onderzoek precies gedaan wordt, is afhankelijk van de eventuele klachten en de manier waarop je hebt gevreeën. Om je goed te kunnen onderzoeken, heeft de arts voorafgaand aan het onderzoek een gesprek met je.

Het kan met een urine-onderzoek.
Onderzoek op gonnoroe en chlamydia kan worden gedaan aan de hand van urine. De arts bekijkt het liefst het eerste beetje van de urine. Bij een infectie zitten in dat eerste beetje urine de meeste bacterieen. Onderzoek aan de hand van urine, is op dit moment voor mannen net zo betrouwbaar als een uitstrijkje van de plasbuis.

Het kan ook met een anale swab of een keel swab of door middel van bloedonderzoek.

http://www.soaaids.nl/soa/testen_op_soas/soatest
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je binnen komt worden er vragen zijn met wie je het hebt gedaan enz. En als je geen klachten hebt dan valt het mee. Er word gevraagt om je uriene te geven. Soms word er ook bloed genomen om te kijken voor ziektes die in je bloed te zien zijn zoals hiv. Als je klachten heb dan vind er wel meer onderzoek aan. Dan moet je denken aaen klachten van blaasjes, zweertjes en vratjes. er word ook nog gevraagt als je vriendin word getest. De uitslag word vaak binnen 1 of twee weken gezegt. Veder gaan ze nog praten over veilig te doen.