waarom is roken slecht voor je longen, terwijl gerookt vlees langer mee gaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ha, die Robbie70;

Gezouten vis is ook erg lang houdbaar alleen zwemmen ze niet zo best meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Roken maakt je longen vuil... En door de neerslag verouderen je longen veel sterker dan de omgeving...

En om je longen met rookvlees te vergelijken gaat me net wat te ver...

Gerookt vlees leeft toch niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gerookt vlees is al dood, dus kan rook daar geen schade meer aanrichten. Longen zijn een levend orgaan, is dus vatbaar voor vreemde stoffen en functioneren dan minder goed.
amc
14 jaar geleden
Omdat er teer in sigarettenrook zit, en die teer slaat neer in je longblaasjes, waardoor deze minder capaciteit krijgen om zuurstof op te nemen.
Je kunt dit geenszins vergelijken met het roken van vlees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rook door en je wordt net zo levendig als een stuk gerookt vlees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je lang genoeg rookt, zullen je longen wellicht ook langer geconserveerd blijven dan als je niet zo roken.

Echter is de kans groot dat je zelf niet zo veel meer aan je gerookte longen zult hebben (wellicht als model bij Gunther von Hagens...).

Wie vroeg sterft is langer dood.