Zijn hartkloppingen en steken in je borst gevaarlijk?

Ik heb soms dat mijn hart een paar x overslaat en pijn in mijn borst, mijn moeder zegt dat het door stress komt en dat het niks gevaarlijks is.
maar omdat het zo naar voelt ben ik bang dat het iets gevaarlijks is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (10)

Als je hart duidelijk een paar keer overslaat, heb je last van hartritmestoornis. Het hoeft niet gevaarlijk te zijn, maar het is zeker verstandig om even langs de huisarts te gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar de dokter dus. Morgenochtend om 8 uur meteen bellen en een afspraak maken. Hoe kunnen wij hier nou op antwoorden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niet gevaarlijk, dat gebeurt gewoon een paar keer en dan is het niets meer...

Maar als het elke dag gebeurt dan is het anders, ga dan naar een arts..

Maar als het af en toe gebeurt, geen zorgen, heel normaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je je zorgen, dan langs de huisarts.
Waarschijnlijk zal hij je uitleggen dat je hart niet overslaat zoals jij dat voelt. Je hart ritme is dan iets verstoord, het klopt dan 2keer snel achter elkaar en dan is de tussen pauze tussen twee kloppen in iets langer, dus er is geen 'klop' minder, misschien stelt dat je al gerust, alhoewel het een heel akelig gevoel is.
Pijn op de borst vind ik zeker iets om mee naar je huisarts te gaan. Ga ook even na of hartklachten in de familie voorkomen, vaak een vraag die een arts zal stellen.
Gaan hoor, beter een keer te veel dan te laat!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle signalen van je lichaam hebben het doel de eigenaar te waarschuwen dat er ergens iets niet goed gaat.
Het is heel goed mogelijk dat het door stress komt, dat komt tegenwoordig veel voor.
Aangezien dat je pas 20 bent zal het wel zoiets zijn.
Steken in je borst horen denk ik niet bij de hartklachten.
Ook dat lijkt iets onschuldigs te zijn.
Als je ergens allergisch voor bent ( veel verkouden) kan het soms zijn dat je veel slijm in je neus/keel hebt, door het ophalen van je nues, komt er regelmatig veel slijm in je keel, dat je dan ongemerkt door slikt.
Door als maar te slikken , slik je ook veel lucht mee, dat gaat als luchtbellen in je maag zitten, waardoor je veel moet boeren.
Soms zit er zo veel lucht in je maag , dat deze bellen, met het naar boven komen het gevoel geeft dat je hart enkele slagen overslaat.
Dat voelt heel akelig aan en je schrikt je rot.
Zo gauw als de allergie over is zijn ook de klachten weg.
Vet eten en frisdrank met koolzuur heeft er ook invloed op.
Maar toch maar even naar de dokter morgen, alleen maar voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken je klachten een beetje van enkele jaren terug, en denk dat het mogelijk hyperventilatie is. Lees de link maar eens door, en kijk of je jezelf erin herkent:

http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz16.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is zowieso iets om je zorgen over te maken. Je hart hoort niet over te springen. Dis is duidelijk een gavl van: Wat doe je nog op dit forum, loop meteen, maar rustig, naar je huisarts.

Het KAN compleet onschuldig zijn. Het KAN echter ook een hartprobleem zijn. Ik weet wat je wilt dat het is, maar ga je die gok zelf nemen op basis van een anoniem web forum?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal onschuldig.
Maar, met dit antwoordt ben jij niet geholpen. Bovendien zijn we leken. Ga dus naar je huisarts, alleen hij kan je verzekeren dat het onschuldig is. En heeft het toch een medische achtergrond dan kan er meteen actie ondernomen worden. Sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo,

Ik had vroeger ook het gevoel dat mijn hart regelmatig oversloeg.
Ik heb met stresssitiuaties met hartritmestoornissen in het ziekenhuis gelegen.
Terwijl ik dacht van stress kan toch nooit zoiets teweeg brengen.
Daar ben ik dus achtergekomen, het kan dus wel!

Dat ging een hele tijd goed, totdat ik in de trein zat en dacht dat ik een hartaanval kreeg, ik belde de dokter en die vertelde mij dat ik rustig aan moest doen, en het in de gaten moest houden...
Enfin nu ben ik achter de oorzaak gekomen, ik had last van paniekaanvallen.

Dus misschien is dit iets om over na te denken en eventueel verder te kijken dmv google, of je het overeen vind komen.

Ik zou sowiezo altijd de huisarts even bellen!

Sterkte en groetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moeder kan gelijk hebben.
Het kan ook voor komen bij te weinig drinken, alcoholgebruik, bepaalde kruiden.
Kijk ook eens op mijn web-log:
www.hartklachten.web-log.nl