Waarom vind je het wel vies als iemand in je kopje of zo spuugt maar niet om met zo iemand te zoenen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Bij spugen hoort een negatieve betekenis. Naar iemand spugen is een belediging. Dit veroorzaakt een afkeer gevoel, waardoor je het smerig vindt.

Bij zoenen hoort een positieve betekenis...Liefde, en daardoor vindt je tongzoenen ook niet vies.

Het heeft dus eigenlijk niet direct met het speeksel te maken maar meer met de aangeleerde gewoontes. de cultuur waarin je leeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bij zoenen heb je er zelf tenminste nog plezier van (als het goed is :) ) Als iemand in je kopje spuug, is dat gewoon ranzig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zoent dan spuug je elkaar toch ook niet in de mond...
Dan vermengen jullie tongen zich gewoon met mekaar en ja daar zit wel een beetje speeksel aan maar dat is toch echt anders..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die iemand is die ik zoen in mijn kopje spuugt dan is dat voor mij niet vies...

Maar als het iemand is die ik niet zoen, dan is het wel vies...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die ik graag zoen mag best in mijn wijn spugen +1
Als je met iemand zoent krijg je niet zo'n dikke roggel in je mond, maar vermengd zich wat speeksel, en ben je daar niet echt mee bezig maar ben je gewoon aan het genieten. Een grote fluim in je kopje ziet er iets anders uit en heeft ook niet echt een erotische lading maar wekt weer een heel ander soort gevoelens op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er word niet in mijn kopje gespuugt ! ! dat is smerig dat doe je niet ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tongzoenen met een vreemde is even erg als spugen in een kopje, maar een zekere hitsigheid kon mij er wel eens overheen helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij spugen komt er meer speeksel vrij dan bij zoenen denk ik. Overigens vind ik het wel vies om van de vork van mijn vriend te eten maar niet om hem te zoenen. Vreemd...