Is het mogelijk dat je een vetpercentage hebt van 33% bij een BMI van 20?

Ik ben 1,80m met een gewicht van ongeveer 67-68 kg.
Ik eet zo gezond mogelijk, geen koekjes, snoep of chips, en veel groente en fruit.
Daarbij sport ik 1x in de week in de sportschool en train ook nog 2-3 dagen in de week thuis.

Nu deed ik laatst een test op de sportschool en daarbij werd gemeten dat ik een vetpercentage heb van 33%! Dit is te hoog voor mijn leeftijd werd mij verteld.

Ik snap echt niet hoe dit kan komen, ik let op mijn eten en probeer zoveel mogelijk te bewegen. Als ik in de spiegel kijk zie ik ook niet zoveel vet, ik heb een taille van 69 cm, en slechts een klein (normaal) laagje vet op mijn buik en wat vet op mijn heupen.

Kan het zijn dat de vetpercentage test niet klopt? En als die wel klopt, waar zit dat vet dan en hoe kan ik het percentage verminderen?

Ritsuka
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als eerste: jouw levensstijl is hartstikke gezond! maak je daar geen zorgen over.

Wat mijn vermoeden is, is dat de test op één of andere manier fout moet zijn gegaan. (zo heb je apparaten die je met beide handen vast moet houden, zodat via een elektrisch signaal de weerstand kan worden bepaald, en aan de hand daarvan een vetpercentage berekend.)

Echter het is wel mogelijk dat er meer vet in je lichaam zit dan je in eerste instantie ziet ( de rolletjes bedoel ik dan)
Het is namelijk mogelijk dat het vet zich ophoopt rond je organen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dit is absoluut geen 33 % dit zou betekenen dat meer dan 1 /3 van je lichaam uit vet bestaat, bij een gewicht van 67 kg en een lengte van 1.80 dan zou je 24 kilo vet mee zeulen. Bij taille van 69 cm lijkt me dat niet mogelijk. ;-)

Ik zoek wel even website op waar je het zelf kan uitrekenen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Grofweg kom je op 16 procent ;-) dat is hartstikke oke

http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm

Toegevoegd na 2 uur:
Wie heeft mij gemind?? lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Geen idee, maar ik heb een plus gegeven. 16% lijkt mij dan wel weer erg laag hoor, ik denk dat ik eerder tussen 20 en 25% zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vul deze eens in. Hier vragen ze meer gegevens: http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ 33% is zeker onzin,
hier kan je iets meer invullen, als je een indicatie wilt hebben:
http://www.newfigurezoetermeer.nl/nl/vetpercentage
Ik weet bijna zeker dat je onder de 20% zit.
Ook omdat veel sport, dus je hebt meer spierweefsel dan iemand die dat niet doet, in verhouding dus minder vet.
Ritsuka
12 jaar geleden
Kijk, volgens die test zit ik op de 22%, dat klinkt al stukken beter, haha.