Hoe wordt ik iets dikker?

Ik ben momenteel te dun voor mijn leeftijd (ben 16) en wil graag iets dikker worden, maar nu kan niet dikker worden dan dat ik ben.

Hoe kan ik toch zorgen dat ik iets dikker wordt?

ps: deze vraag is gesteld door een jongen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Identiteitscrisis? "Profielpagina van zieniks
Geslacht:Vrouw
Bij Goeie Vraag sinds:januari 2010"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha XD gewoon foutje gemaakt in profiel denk ik ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, ik ben familie van haar, dus daarom zet ik dat er even bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah ok
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat weeg je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@loenie: Verder ben ik gezond
@Mazra: ik weeg 53,5

Antwoorden (16)

Meer eten en meer uitrusten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eten helpt niet
Veel volle melk drinken, en meer eten.

Probeer het wel bij gezond eten te houden.
Met meer junk food zul je zeker dikker worden, maar wel ongezond dikker.

Toegevoegd na 9 minuten:
Bij sportscholen en fitnesswinkels, maar ook bij sommige drogisterijen, kun je Weight Gane poeders kopen.
Maak er een schake van met melk, en je zult aankomen.

Dit betreft overigens geen anabolen of iets dergelijks, maar is een voedingssupplement en is van vele merken legaal verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt niet meer doen dan de hoeveelheid eten die wordt aanbevolen voor jouw leeftijd. Blijf je echt een ondergewicht houden, zou je naar een diëtist kunnen gaan die je kan adviseren. Zodat je in elk geval met gezond voedsel aankomt in gewicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar de dieetist en aldaar advies vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet meer eten en minder bewegen, want dan verbrand je de vet weer:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent op een leeftijd dat je, door de groei van je lijf, heel veel energie verbruikt.. Kiik eens op voedingswijzer.nl, wat voor jou gezond is om per dag te eten.. dat is mogelijk meer dan je verwacht..
Als je op zich voldoende eet (en de juiste dingen), en jezelf te dun vind.. (trouwens grote kans dat je over een jaar of 5 voller bent).. sporten zorgt voor spieropbouw, dus daar kan je ook steviger van worden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je vooral geen zorgen!

Je zit middenin je groeispurt, en als je nu dikker zou zijn, zou je later waarschijnlijk al gauw te dik worden... eet gezond... en neem voldoende rust...

Het is normaal (en zelfs goed)om op jouw leeftijd mager te zijn...maar omdat zoveel jongeren tegenwoordig te dik zijn, weet lang niet iedereen dat meer...

Het komt vanzelf goed wanneer je uitgegroeid bent....Dan wordt je vanzelf wat breder...
En dat de een daarmee wat eerder is dan de ander is ook normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je ook nog vaak moe bent, en al heel veel eet. Kan het zo zijn dat je een lintworm hebt, hoe vies het misschien ook klinkt... dan moet je zo snel mogelijk naar de dokter. dan krijg je volgens mij iets van medicijnen waardoor die dood gaat. maar dat weet ik niet zeker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker veel koolhydraat eten :) bijvoorbeeld banaan en als het onder gewicht is kan je in een kruidvat enzo maaltijd repen kopen kom je ook goed van aan :)
Is het soms voor een keuring?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer gezonde producten eten en zeker niet gaan snoepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel pindakaas en speculoos op je brood doen

gezond en je wordt dikker

veel boter op je brood,geen roomboter dat is slecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik zestien was, was ik ook een heel schlemielig poepmolecuultje. Nu moet ik toch mijn best doen om niet een dikke papzak te worden. Geniet er nog lekker 15 jaar van, maar als je echt veel te dun wordt, kun je beter naar een dietist dan naar de goedbedoelde meningen hier luisteren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon afwachten ; je bent nog in de groei, dus gebruikt nog relatief veel energie om te groeien.
Als je jezelf NU aanleert om wat meer te eten, je maag oprekt en wellicht je smaak verandert, zit je straks, als de groei stopt, met de gebakken peren. Want dan ben je wel gewend aan die hoeveelheid en dat type eten, maar is de groei er in de lengte uit en ga je dus in de breedte. En dan is het al heel snel niet leuk meer en een stuk moeilijker terug te draaien.

Als je nu dus nog wel een gezond gewicht hebt maar aan de dunne kant bent, gewoon lekker zo laten. Komt vanzelf. Misschien af en toe wat extra fruit of een boterham meer, maar gekker zou ik het niet maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem en ik ben een keer naar de diëtiste geweest. Die gaf mij hetvolgende advies: meerdere keren per dag eten, volle melk ipv halfvolle, lekker veel room door het eten, boter iets dikker smeren op je boterham. Kort samengevat: alles meer en vaker eten ;)
Daarnaast kreeg ik het advies om fantomalt te gebruiken, dit werkt best goed al zeg ik het zelf. Maar niet vergeten om gewoon gezond te eten met genoeg groente en fruit. Als je alleen maar frieten gaat eten bij wijze van spreken is dat ook alles behalve gezond.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoor hier helaas een boel antwoorden die ik niet helemaal vind kloppen.

Het kan komen doordat je te veel beweegt en zo veel vet verbrand. Wat ook vaak een oorzaak is op jouw leeftijd is te weinig beweging.

Eet lekker zoveel je wilt (maar denk niet dat je van friet echt zult aankomen!) en doe dat minstens 3 keer per dag. Hou er een gezond patroon op na, en doe natuurlijk een keer gek ;-)

Wij weten hier allemaal niet hoe jouw lichaam in elkaar steekt en of je dus juist meer/minder beweging nodig hebt. En of jou nou juist anders moet gaan eten, of juist meer.

Mocht je je zorgen blijven maken (of je omgeving dat doen) ga dan een keer langs bij je huisarts. Die kan je doorverwijzen naar bijvoorbeeld een diëtiste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt vanzelf dikker. Maak je niet druk daarover, ga geen dikke patatzakken leegeten.