Wat zijn de gevolgen op de langere termijn voor een kind dat nu nog geboren moet worden, als ik me nu laat in enten tegen mexicaanse griep?

ik ben nu 34 weken zwanger, en ben er bang voor dat ik me straks laat injecteren met een middel dat gevolgen kan hebben voor mijn kind op de langere termijn, dus na ongeveer 1 jaar ofzo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een deel van het artikel (link in de bron).

Heel veel succes met je zwangerschap!!

Vaccin

Wat het vaccin tegen griep betreft, werden tot op vandaag geen ongewenste effecten vastgesteld, noch bij de zwangere vrouw, noch bij de foetus of de pasgeborene. Sommige onderzoekers volgden de kindjes in kwestie zelfs tot ze zeven jaar oud waren. Tegelijkertijd is het een feit dat zwangere vrouwen vaker contact hebben met jonge kindjes.

Het griepvirus raakt elk jaar 10% van de bevolking in het algemeen, maar bij kinderen kan dat percentage oplopen tot 30%. Men vergeet vaak dat kinderen een voorkeursdoelwit zijn van het griepvirus en dat ze in ruime mate bijdragen tot de verspreiding van het virus. Men schat het aantal zwangere vrouwen dat elk jaar geraakt wordt door het griepvirus op 5 à 22%.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kind heeft qua weerstand niets met jou te maken, het zijn twee verschillende systemen, en kan zelfs in bloedgroep verschillen... Dus weerstand is totaal verschillend nu het nog niet geboren is... Wat de griep nu met je zou doen weet ik niet, het zou kunnen komen wellicht en dat is niet de beste optie...

En als je bedoelt na de geboorte dan is dat voor de nieuwboreling precies zoals altijd, het zal zich een bescherming moeten opbouwen, daar help moedermelk bij en de opvoeding, waarbij de moeder aangeeft wat kan en niet kan...

Maar het is niet zo dat jij in weerstand afneemt en die verminderde weerstand aan je kind doorgeeft, nee hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn...

Toegevoegd na 21 minuten:
Dus de gevolgen zijn nihil op de langere termijn voor het kind...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg deze vraag voor aan je verloskundige er is veel te vinden op internet over zwangere en de inenting tegen de Mexicaanse griep, maar het is bijna onmogelijk om uit die enorme hoeveelheid informatie een goed beeld te vormen.
Je verloskundige is in dit geval degene die jou het beste kan voorlichten en met wie je kan overleggen wat voor jou en je kindje het beste is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op lange termijn is een moeilijk vraag, hier is namelijk geen enkele ervaring mee, aangezien de mexicaanse griep een relatief nieuwe griep is, en het vaccin pas net is ontwikkeld.
Verder sluit ik me bij Xinix aan..