hoe mijn vader te laten stoppen met roken?

Hij zegt altijd: Die twee sigaretjes per dag, maakt niet uit.
(Het zijn er ook echt twee.)
Op vakantie rookt hij 1 in de drie dagen. hij kan het dus wel :). Maar het hoofdprobleem voor mij is dat ik meerook. En dit wil ik niet.
Ik weet dat er andere vragen zijn gesteld die op deze lijken, maar die antwoorden heb ik al geprobeert en zijn niet logisch.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Daar kun jij niets aan doen. Hij moet het zelf willen, en wil hij het niet, dan zal dat niet lukken ook. Je kunt hem wel vragen buiten te gaan roken, maar verplichten kun je dat niet. Anders moet je zelf maar een andere plek opzoeken waar je gaat zitten als hij rookt...

je zou je vader kunnen laten lezen hoe slecht het is om passief mee te roken, en omdat hij al zo weinig rookt, zou het stoppen voor hem een peulenschil zijn.. praat er samen nog eens over, zoek artikelen op waarin staat hoe slecht t is, en dat jij het zo graag wilt dat hij ermee stopt!!

Zeg hem eens dat hij geen karakter heeft om ermee te stoppen.

het klinkt misschien een beetje vals, maar je kunt elke keer als je de rook ruikt hard gaan hoesten, niet te opvallend, maar wel dat hij het merkt, dit moet hem toch aan het denken zetten.

Helaas kun jij alleen jezelf veranderen en niet die andere persoon. Jij kunt dus niet jouw pa laten stoppen. Je kunt alleen vertellen dat je last hebt van zijn roken en dat je daar qua gezondheid problemen mee hebt. Ga hem niet vertellen wat hij moet doen, want dat leidt tot wrevel. Je kunt hem wel voorstellen dat hij buiten gaat roken. Áls jij van het meeroken af wil kun je zelf ook verhuizen, dat is natuurlijk de andere kant.

Je zou met een mondkapje naast hem kunnen zitten. Mss dat het dan tot hem doordringt?

Niets, helemaal NIETS ter wereld kan je vader dwingen te stoppen met roken, tenzij hij dat ZELF wil en ZELF die keuze maakt. En hij heeft nog gelijk ook : die twee sigaretjes maakt ECHT niet uit. Rokers worden zoals je ongetwijfeld weet al gigantisch in hun vrijheid beperkt , en ieder commentaar daarop zal eerder resulteren in recalcitrant , militant méér gaan roken. Zelfs , of misschien wel extra als dat gezanik komt van mensen van wie je houdt of die belangrijk voor je zijn. Jij hebt je zo te zien ook helemaal laten opfokken door de antirookmaffia en de meerookleugen, waarmee je een beetje overtuigd roker nog verder mee over de rooie kunt krijgen. Wil je echt wat bereiken, dan kun je het beste die twee keer DAT hij rookt zonder commentaar de kamer uitlopen, en hopen dat het kwartje bij hem zelf een keer valt dan wel de knop voor hem omgaat. Maar eerlijk is eerlijk, als hij van echt roken heeft kunnen overgaan op 2 sigaretjes per dag, is dat al meer prestatie dan menig roker ooit gaat halen, en zou je feitelijk trots moeten zijn en in je handjes moeten wrijven. Belonen wat hij al WEL heeft gepresteerd, werkt vele malen beter dan door zaniken over het allerlaatste stukje dat hij nog niet voor elkaar heeft gekregen, bewust of onbewust.

goed dat je dit zelf ziet, reken uit hoeveel je bespaart als hij niet rookt. laat het aan je pa zien. goede reden 1! laat ook een foto zien van gezonde longen en longen van een roker. succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100