Waar kan je zien hoelang het duurt voordat een bloedtest bij je arts binnen is?

Sommige onderzoeken weet ik dat ze maar een dag of 2 duren voordat de arts de uitslag binnen heeft. Waar kan je dat vinden voor bloedtesten (Ik zie het niet op sanquin)?

Toegevoegd na 4 minuten:
Verkeerd gesteld denk ik, ik bedoel dus: hoelang duurt het onderzoek? Dus niet de tijd tussen uitslag onderzoek ->-> aankomst arts, maar hoelang het onderzoek zelf duurt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.4K

Antwoorden (5)

Dat is afhankelijk welk systeem jouw arts hanteert. Mijn huisarts heeft rechtstreeks toegang tot het systeem van het ziekenhuis. Dus zodra de bloeduitslagen bekent zijn, kan de huisarts ze ook meteen inkijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kun je nergens zien, want is van veel factoren afhankelijk.
Werkwijze van arts, werkwijze van laboratorium, drukte bij beide, enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet de arts, hij zegt, vraag maar over een week naar de uitslag... Niet elk onderzoek duurt even lang... uitslag griep duurt 6 dagen, maar dat wisselt sterk voor de ene kwaal of de andere...

Maar de huisarts zegt je wanneer je kunt informeren naar de uitslag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben op 18 Okt. op de spoedeisende hulp bloed geprikt. De uitslag was er binnen een half uur! Maar er werd niet op veel dingen onderzocht, dus dat kan de snelheid pepaald hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan de bloedtest die is gedaan. Als je compleet bloedbeeld is geprikt, (hb, glucose, leucocyten, lymfocyten etc) dat staat bij algemeen op een labformulier, dan kan dat binnen een uur al bekend zijn, mocht je in het ziekenhuis geprikt zijn. Schildklierfuncties daarentegen duren langer. Zelfs als je die laat prikken op een Spoedeisende hulp duurt het meer dan een dag voordat de uitslag er is. De tijd die erover heen gaat van prikken tot je de uitslag krijgt ligt dus simpelweg aan de bloedtest zelf. Maar meestal als je bij de huisarts of Saltro bloed laat prikken gaat er drie dagen overheen voordat je kunt bellen voor de uitslag.