Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gevaarlijk voor je ogen om een ballon op te blazen ?

Disclaimer op ballonnen van Xenos : Gebruik voor het opblazen altijd een ballonnenpomp.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Nee, behalve als de ballon knapt. Dan is er kans dat de lucht uit de ballon zeg maar met een rotgang richting je ogen gaat. En misschien neemt het het materiaal van de ballon mee. Als dat in je ogen komt, dan kan dat wel pijn doen denk ik. Immers bevat dat chemisch spul.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het meegemaakt: tijdens het opblazen klapte de ballon tegen mijn ogen kapot.
ik heb twee uur lang niks meer kunnen zien en mijn oogbol was beschadigd.
met een zalf is het gelukkig weer genezen, maar sindsdien gebruik ik altijd een pomp.

dus: ja! het kan gevaarlijk zjn.
bovendien denk ik dat een fabrikant niet graag een claim krijgt van iemand wiens ogen beschadigd raken, dus dekken ze zich graag in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei dat bedoel ik . De klap tegen je oog kan enorm hard zijn. Wat gelukkig dat je oog geheel hersteld is. Hoe ervoer je de paniek toen je niets meer kon zien die twee uren ? Ben je naar de eerste hulp post gegaan ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben idd naar de huisartsenpost geweest. was niet echt in paniek.
daar ging natuurlijk ook wel wat tijd overheen (die balonnen waren voor de versiering van de verjaardag van mijn tweede, dus er moest eerst oppas worden geregeld en voor de kids probeer je ook luchtig te doen).
toen ik daar kwam zag ik inmiddels weer lichtflitsen.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing